Studeren in Zuid-Limburg 2013/2014

Hallo allemaal!

Aangezien er al best veel van dit soort topics zijn, dacht ik, ik begin er nog eentje, voor degene die volgend jaar in Heerlen, Maastricht, Sittard en meer zuidelijke plaatsjes in Limburg gaan studeren!
Wat gaan jullie studeren, waar, aan welke hoge school en gaan jullie op kamers?

Liefs!

PS. Ik ga de lerarenopleiding economie studeren aan fontys Sittard, ik blijf nog even lekker thuis wonen, maar ik heb er wel heel veel zin in!

HE HALLO WIJ ZITTEN IN HETZELFDE GEBOUW!

Ik ga de lerarenopleiding Nederlands doen aan Fontys in Sittard!
Ik woon zelf ook thuis, 10 minuten met de bus :stuck_out_tongue:.

Ik ga commercieel management studeren aan de hoge school zuyd in sittard.
Lekker makkelijk want ik woon er al, ik hoef maar 5/10 minuutjes met de fiets.
Maar eerst mijn examens halen dit jaar.

Oh en in Sittard mis je niks verder, er is niet echt het studenten leven van elke dag van de week naar de kroeg bij wijze van spreken. Hier is het echt uitgestorven.

Ik woon vlak bij Urmond :’), maar dat zullen jullie wel niet kennen.

Succes iedereen!

Jawel Urmond ken ik wel! Ik kom zelf uit Sittard, maar het is nou niet echt een denderende stad haha.

En Roos dankjewel!

Ik woon zelf in Sittard. En als alles goed gaat nu in 3 havo. Dan begin ik volgend jaar aan de opleiding pedagogisch medewerker 3 kinderopvang. Bij de gilde opleidingen in Roermond.

Overigens, bij het aanmelden moet ik een gewenste begindatum invullen. Iemand enig idee wat ik moet invullen? Heb al discussies met meerdere. De 1 zegt begin van de opleiding, ander zegt dat het niets uit maakt etc. :cold_sweat:

Ik wil als alles goed gaat volgens jaar European Studies gaan studeren aan de universiteit van Maastricht. Ik woon nu zo’n 2 uur reizen daarvandaan dus ik ga sowieso op kamers, ben al flink aan het rondkijken!

Mijn vriend zit nu in zijn eerste jaar gezondheidswetenschappen in Maastricht! Hij heeft het er erg naar zijn zin. Heb 'm een paar keer opgezocht, hele leuke stad vind ik het (vooral de boekenwinkels!!).

Ik ga waarschijnlijk naar Heerlen (óf Eindhoven) ! Afgelopen jaar gestart bij Fontys Sittard PABO maar helaas inmiddels gestopt. Ideaal dicht bij het station :’)

Haha, ik woon zelf in Sittard. Altijd zo’n raar idee dat er ook echt mensen gaan studeren:’)

UPJE, zijn er mensen die verpleegkunde in Heerlen gaan studeren?

iemand hotelschool in maastricht :slightly_smiling_face:?

^ hmm ik mag pas in februari beginnen. ik ken ook wel een aantal mensen die in september beginnen

Ja he :’), ik woon zelf niet meer in Sittard maar ga er wel naar school haha.

Ik ga creatieve therapie muziek doen in Heerlen:3
Ben nog op zoek naar een kamer, iemand tips?

Ja, definitief dat ik HBO-V ga doen in Heerlen… Als ik tenminste iets van mijn opleiding hoor.

Ik ga naar mijn 2e jaar nu :wink:

Ik ga nou naar leerjaar 3 van PW Kinderopvang niveau 3 in Sittard…

Sittard Leeuwenborgh hier :grinning: