Studeren in wageningen (2013-2014)

Hee,

Ik zat wat rond te kijken voor een HBO opleiding en mijn oog viel op diermanagement. Nou twijfel ik enorm tussen de steden Leeuwarden of Wageningen. Heeft er iemand ervaring met het studentenleven in een van deze twee steden? Mijn voorkeur gaat toch wel uit naar Wageningen, omdat dat dichterbij Ede en andere grote steden is.

Of zijn er nog mensen die ook die kant op gaan in augustus/september?

Groetjes! :slightly_smiling_face:

ik woon al mn hele leven tien minuten lopen van de universiteit in wageningen, en zit in ede op school, en volgensmij stelt t studentenleven in wageningen niet zo veel voor… maar ik weet eigenlijk ook weinig van t studentenleven…

ik studeer momenteel in wageningen :slightly_smiling_face: ik vind het echt geweldig :slightly_smiling_face:

Ik kom uit Ede, en zelf vind ik Wageningen als stad niet veel voorstellen (behalve met 5 mei, haha). Ede is ook niet heeeel bijzonder, maar wel groter dan Wageningen en heeft veel faciliteiten.

En welke opleiding doe jij ? ben je ook lid van een studentenvereniging en woon je daar op kamers
Haha wat een vragen :flushed:

ik doe levensmiddelentechnologie, ik ben geen lid van een studentenvereniging (weet niet of ik dat wel wil) en ik woon op kamers :stuck_out_tongue:

en heb je meegedaan aan die introductieweek? ik vind het wel spannend om te gaan, helemaal alleen naar nieuwe stad nieuwe school en dan zomaar in een huis wonen. Heb jij gewoon een flatje ofzo gehuurt of woon je in een soort studentenhuis

ik heb meegedaan aan de introweek en het is echt aan te raden, je leert je mentorgroepje kennen en ook mensen buiten je studie. ik woon in 1 van de sterflats en ik heb het daar ook heel erg naar mijn zin (ik heb het heel erg getroffen met mijn ganggenoten :stuck_out_tongue:)

Ik dacht dat de sterflats echt extreem duur waren maar dan kijk ik misschien verkeerd. Heb jij zegmaar eerst introweek gedaan en begonnen aan je studie en dan pas je kamer gehuurd? of ben je van de zomer al verhuist zodat je een slaapplaats had vanaf het begin van de introweek en vanaf het begin van je studie?

Ik kom er net met m’n stomme kop achter dat diermanagement alleen in leeuwarden zit :hammer: :rage:

hoe verwijder ik m’n topic?

Up! Misschien meer mensen die in Wageningen willen studeren? :slightly_smiling_face:

Nodbody? :frowning_face:

Ik! :slightly_smiling_face: maar ik twijfel ook, want ik woon dan in Ede en Wageningen stelt inderdaad echt weinig voor behalve met 5 mei. Ik heb het meer als keuze, omdat het zo dichtbij is, maar ik wil toch wel ‘echt studentenleven’ meemaken zeg maar haha.

Leuk, wat wil jij gaan studeren?
Ik wil eigenlijk voornamelijk graag in Ede gaan wonen omdat de kamers daar groter en relatief dus goedkoper zijn, ook deel je je keuken maar met 2 anderen ipv met 7 anderen… Dat trekt me meer aan. Alhoewel ik de nieuwbouw in Wageningen ook wel mooi vind! :flushed:

ik woon al mn hele leven in wageningen, krijg niet heel veel mee van t echte studenten leven maar weet wel dat er meerdere studenten verenigingen zijn die vaak feesten geven. Uit gaan in wageningen is niet heel goed, alleen gat, xl of doctor zijn dingen die wel bezocht worden volgens mij. maar als student valt t gat vaak na een aantal bezoeken al gauw af, omdat de 15 tot 18 jarige het daar behoorlijk overnemen :slightly_smiling_face: 5 mei is natuurlijk echt geweldig hier :slightly_smiling_face: de nieuwe studenten woningen tussen noordwest en korte noord zijn volgens mij heel mooi. wel een dingetje is, wageningen staat bekend om de slechts geklede studenten van nederland… of je die naam nou wilt krijgen… haha

hahaha zoiets hoorde ik al over slechts geklede studenten! Ik wil biologie gaan studeren. :slightly_smiling_face:

Nouja, dat met de slechtst geklede studenten maakt me echt geen reet uit, dan haal ik het gemiddelde wel weer omhoog, haha. Ik wil graag Gezondheid&Maatschappij gaan studeren, kan niet wachten!!!