Studeren in Twente 2013/2014

Hee! Ik zag dat er nog geen topic was van de UT, en ik ben best benieuwd of er nog meer girlsceners zijn die volgend jaar in Twente willen studeren :slightly_smiling_face:

Gaan jullie ook op kamers? En dan op de campus, of juist in de stad?
En doen jullie ook mee aan de kick-in? :slightly_smiling_face:
Ik ga communicatiewetenschap studeren aan de UT, en ik hoop een gezellige kamer te vinden op de campus :slightly_smiling_face:

Nog meer mensen? :upside_down_face:

:upside_down_face:

Haha, ik ben toch niet de enige die volgend jaar naar Twente gaan? XD :cold_sweat:

Tipje: Ga bij een studentenvereniging. Zo leer je Enschede echt goed kennen en zal je je niet vervelen. Audentis en Taste zijn de grootste twee.

Bedankt voor de tip :slightly_smiling_face: Ben ik wel van plan ja!
Net een hoop kamers gebeld en gemaild, ben benieuwd :slightly_smiling_face:

Jaaa Enschede hopelijk ook voor mij!
Ik moet nog wachten op lotingsresultaat, dus niets is nog zeker… :frowning_face:
Maar mocht het geluk aan mijn zijde zijn, dan ga ik dus technische geneeskunde doen :relieved:
Ben de dagen aan het aftellen, kan daarna pas op zoek naar een kamer.
Ga het eerst proberen op de campus, het lijkt me zo leuk om daar te wonen!
Kick-in is me aangeraden toen ik een meeloopdag had, dus ga ik ook zeker doen!
Ik heb er zo vreselijk veel zin in, maar het is nog afwachten wat het wordt - echt super vervelend.
But: nothing I can do…

Ah ja, ik vind de campus ook zo leuk :slightly_smiling_face: Vanavond nog een keer hospiteren ^^
Succes met je loting! Wanneer weet je het?

Ik ga op het Saxion Gezondheid en Technologie doen.
Ben voor vwo gezakt en in combinatie met vavo deze studie erbij.
(ookal was ik decentraal aangenomen voor geneeskunde in Groningen)

Zwaar klote dat je aangenomen was voor geneeskunde in Groningen :frowning_face:
Heel veel uit mijn jaar hebben zich aangemeld (ook Groningen), volgens mij is er maar eentje door… Ga je het volgend jaar weer proberen?
Ik heb geneeskunde ook overwogen, maar uiteindelijk niet gekozen.

19 juli uitslag! Dan weet ik meer…

Spannend! Veel succes! :upside_down_face:

Afgelopen 2 hospiteerdingen zijn het niet geworden bij mij. Overweeg om toch een kamer in de stad te zoeken, want dat lijkt me ook leuk :slightly_smiling_face:
Alleen ik heb geen geld voor een kamernet account XD :cold_sweat:

Hoi!! Ik meld me ook aan!

Ik ga (als het goed is) Technische geneeskunde doen, heb wel een redelijke kans, maar zeker weten doe je nooit!
Ik heb al een kamer gevonden, vanaf 1 augustus, dus ik hoef pas na de loting uitslag mijn contract te tekenen enzo. Heb een kamer aan de blekerstraat.
Ik weet nog niet wat ik ga doen als ik uitgeloot wordt. Ik wilde eerst graag biologie gaan doen in utrecht of nijmegen, maar ik denk er nu over na om in Enschede iets anders te gaan doen.

Voor degenen die een kamer zoeken:

studentunion.utwente.nl/kamers

Is een hele handige site, gratis, en je kunt direct reageren op de kamers! Dus kamernet heb je eigenlijk helemaal niet nodig!

Ik denk dat ik niet bij een studentenvereniging ga trouwens.

Ik denk wel bij een sportvereniging, dat lijkt me ook erg leuk.

En @maaike, welke lotingsklasse zit je?

@Papillon, ik zit in lotingsklasse C :slightly_smiling_face: super blij mee! Had altijd gedacht dat ik in D zou belanden, ik wist eerst niet dat alles werd afgerond haha :slightly_smiling_face: Leuk dat je ook technische geneeskunde wilt doen! Ik heb als alternatief bio-farmaceutische wetenschappen in Leiden
@Impolite, volgens mij was de opleiding eerst zonder loting, is pas later ingevoerd… Dus het zou alsnog kunnen :wink:

@Impolite, het is wel altijd een lotingsstudie geweest, maar meestal waren er zo weinig inschrijvingen dat iedereen gewoon kon beginnen! Nu zijn er 143 aanmeldingen en 120 plaatsen.
@Maaike, ik zit ook in C, had met een herkansing B er van willen maken maar dat is me net niet gelukt. Nu maar hopen. Ik vind het stom dat het geen decentrale selectie is…

Ik heb trouwens een kamer in de stad, leek me toch net iets leuker, hoewel de campus ook heel leuk is!

Ik zou wel echt naar de kick-in gaan, iedere student die ik spreek raad het heel erg aan!
Heb ook gehoord dat studenten die alleen naar de opleidings kick-in gaan er al snel een beetje buiten vallen.

Kun je geen slaapplek regelen bij een vriendin die ook naar twente gaat ofzo?
Naar huis gaan elke avond lijkt me niet ideaal. Een vriendin van mij blijft ook op mijn kamer slapen.

Edit:

Dit staat op de site van de kick-in:
Mocht het niet lukken om voor de Kick-In een kamer te regelen, probeer dan op de eerste dag via je doegroep (de groepen van de Kick-In die op de eerste dag gevormd worden) een logeerplaats te regelen. Onze ervaring leert dat dit vrijwel altijd lukt en het is ook nog handig omdat je per doegroep tijden afspreekt om te verzamelen enzo.

Up! :wink:

Ik ga ook naar Enschede, alleen dan naar de hogeschool. Heb een hele leuke kamer in het centrum, can’t wait :slightly_smiling_face:

Wat leuk! Ik ben nu eerstejaars IBA en na de zomervakantie dus hopelijk tweedejaars. Ik woon op dit moment ook nog gewoon thuis, maar heb plannen om op de campus te gaan. Meedoen aan de opleidingsintro is sowieso handig en heel erg leuk :slight_smile: Je hebt daar ook geen slaapplaats voor nodig, want het is een soort van kamp dat 3 dagen duurt. Als je vragen hebt, kun je me altijd een PM sturen :slight_smile: