Studeren in Nijmegen 2013/2014

Wie gaat er aankomend schooljaar in Nijmegen studeren? Hier kun je kletsen over de studie die je gaat doen en alles wat met het leven van een aankomende student te maken heeft. Ben je bijvoorbeeld van plan om op kamers te gaan? Ga je meedoen aan de introductie? Degenen die al in Nijmegen studeren zijn ook van harte welkom om hun ervaringen en hotspots met ons te delen :slightly_smiling_face:

Ik ga -als ik ingeloot word- rechten studeren aan de RU. Ik heb nog geen plannen om op kamers te gaan: het bevalt mij nog prima thuis en ik hoef maar een half uurtje met de trein, dus dat is prima te doen.

Radboud Universiteit (RU):
0bliviate - Rechtsgeleerdheid
wathasi - Communicatie- en informatiewetenschappen
Azor Ahai - Kunstmatige Intelligentie
Laura - Amerikanistiek
Appelboom - Amerikanistiek
Winterwinds - Psychologie
BreakableDream - Engelse Taal en Cultuur (?)
Ongepastenaam - ALPO
Locura - Pedagogische wetenschappen (?)
Livingontheedge - Communicatie- en informatiewetenschappen
annemarjansen - Psychologie
soes&co - Engelse Taal en Cultuur
Ebruli - Rechtsgeleerdheid
LOVE_YOUx - Engelse Taal en Cultuur
passionate – Pedagogische Wetenschappen
Miya – Psychologie
annemarjansen – Psychologie
mvde13 – Engelse Taal en Cultuur
BreakableDream – Engelse Taal en Cultuur
Celinexxx – Bestuurskunde en Engelse Taal en Cultuur
Dewscha – Amerikanistiek
wanderlust – Franse Taal en Cultuur
livingontheedge – Communicatie- en Informatiewetenschappen
Marloes – Rechtsgeleerdheid
Kim Witteveen – Rechtsgeleerdheid
Celia – Rechtsgeleerdheid
M.m. - Psychologie

Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN):
PinkxCupcake - Voeding en diëtiek (2014/2015)
BEAUTIFULWORLD - Voeding en diëtiek
JARxOFxHEARTS - Ergotherapie
Potatohead - Pedagogiek
RoseBow - Logopedie
MExJUDITH - Logistiek & Economie
Holymoly - Maatschappelijk werk & Dienstverlening
Diktrom - Voeding en diëtiek
8 – Fysiotherapie
Lau – Opleidingskunde
Rachelle – Voeding en diëtiek
Femke – Voeding en diëtiek
ThePretender – Verpleegkunde
Moniek – Voeding en diëtiek
Diktrom – Voeding en diëtiek
Celine - biologie en medisch laberatorium onderzoek
OnlySevenLeft - Sport en Bewegingseducatie

Handige sites:
- Introductie 2013, 18 t/m 25 augustus
- Studentenhuisvesting Nijmegen

Een soort van. Ik zit nu op het roc in Nijmegen, gewoon omdat dat het dichtbij is voor mij. Na volgend jaar wil ik voeding&dietiek gaan doen aan de Han :slightly_smiling_face:

Yes, ik ook! Ik ga communicatie- en informatiewetenschappen studeren aan de RU :slightly_smiling_face:

Ik ga Kunstmatige Intelligentie studeren aan de RU :grin:

Ja, met Frans. :slightly_smiling_face:

Jaaa! Ik ga Culturele Antropologie & Ontwikkelingssociologie aan de RU doen en sinds januari sta ik al ingeschreven bij SSHN. :slightly_smiling_face:

Inderdaad erg rustig hier nog vergeleken met de andere topics haha.

Ik sta trouwens ook ingeschreven bij SSHN, sinds afgelopen november al meteen. Maar ik ga me niet laten indelen in de eerstejaarsgebouwen, ik ga gewoon wachttijd sparen en dan hopen dat ik na mijn tweede jaar ofzo op Westerhelling terecht kan.

Ik ga ook naar de introweek ja, mijn opleiding plakt er zelf na dat kamp nog een dag achteraan dus heb maar liefst 8 dagen introweek :’) Wordt leuk!

En ik zou je evengoed inschrijven bij SSHN en dan gewoon zelf reageren aanvinken ja, als je dan een keer een kamer nodig hebt dan heb je al wachttijd staan. Ik heb zelf nu al ruim 5 maanden wachttijd terwijl ik nog niet eens klaar ben met school dus zo schiet je wel op natuurlijk.

ik studeer ergotherapie op de HAN.
ik woon zelf 20 min van Nijmegen af dus ik woon nog lekker thuis:) als iemand vragen heeft… ask me:)

Ik moet volgend jaar eerst, helaas, nog een jaar mbo. Maar ik begin nu ook te twijfelen of ik verpleegkunde niet leuker vind.
Ik vind Nijmegen niet echt een hele bijzondere stad maar dat is meer omdat ik er al heel m’n leven kom/langs woon :slightly_smiling_face:

Upje voor Nijmegen :grin:

Ik ga ook naar de intro denk ik, maar woooh wat is die lang zeg!

Het was echt mijn beste keuze ooit om te gaan studeren in Nijmegen! :grinning:
Super leuke stad is het, echt aan te raden!
Willen er mensen bij een vereniging?

Ik ga waarschijnlijk psychologie studeren in Nijmegen :grinning:
Als ik door de decentrale selectie kom tenminste haha, maar dat hoor ik eind april pas! En anders kan ik altijd nog meedoen met de loting, dus ik ga er maar even vanuit dat het goedkomt (:

Studievereniging ga ik ook zeker bij, met alleen al de korting voor je boeken van het 1e jaar spaar je al geld tegenover een lidmaatschap voor je hele opleiding :’) En dan krijg je ook nog allemaal activiteiten, excursies, uitstapjes en gewoon een boel gezelligheid.

Het sportabonnement overweeg ik ook al weet ik niet hoeveel ik eraan heb als ik nog niet op kamers zit, maar voor zo’n lage prijs vond ik het ook al erg verleidelijk toen ik erover las.

Welke opleiding doe je nu? Ik zit ook op het roc haha.

Dat laatste herken ik ook heel erg, ik ben er echt vaak te geweest :’)

@ 0bliviate: Ik studeer CIW (bedrijfscommunicatie). Ik zit wel bij een studentenvereniging, omdat het me leuk leek om veel mensen te leren kennen buiten mn studie om. Ik kende hier namelijk nog helemaal niemand in Nijmegen!

Ik heb ook zo’n sportabbonement inderdaad. Ben tot nu toe 3x geweest (oeps). Je kan wel heel veel leuke dingen uitproberen, zoals steps, pilates, zumba etc etc.

Ik volg de opleiding medisch secretaresse/management assistente, en jij? (:

Ik wil volgend jaar Engelse Taal en Cultuur gaan studeren, maar weet nog niet zeker waar. Ik ben gister bij de open dag van de RU geweest en ben bij de open dagen van Utrecht en Groningen geweest, maar ik kom er gewoon niet uit :’).
Wat heeft er bij jullie voor gezorgd dat je voor Nijmegen hebt gekozen?

Ik wilde ook Engels gaan studeren! Ik twijfelde heel erg tussen Nijmegen en Utrecht, maar vond het leuk dat er in Nijmegen echt een campus is, terwijl Utrecht meer verspreid is door de stad, waardoor ik dat ‘universiteits-gevoel’ een beetje miste. Plus Nijmegen is echt een leuke stad, je kent heel snel veel mensen, alles is met de fiets te bereiken en ik wordt in Utrecht altijd een beetje gek van de drukte :wink:.
Ik heb dus echt voor Nijmegen gekozen om daar Engels te gaan studeren, ook een meeloopdag gedaan enzo. (Doe nu wel een andere studie, maar ik besloot echt pas last-minute om CIW te gaan studeren).