Hallo allemaal,
Ik ga Mondzorgkunde studeren in Leuven. Zijn er mensen die in Leuven studeren of gestudeerd hebben en hun tips en ervaringen willen delen?
Groetjes
Hallo allemaal,
Ik ga Mondzorgkunde studeren in Leuven. Zijn er mensen die in Leuven studeren of gestudeerd hebben en hun tips en ervaringen willen delen?
Groetjes
Check!
Nog even de examens knallen in juni en dan zit mijn tweede jaar studeren in Leuven er ook weer op. Ik studeer revalidatiewetenschappen en kinesitherapie en dat is gelijkaardig aan fysiotherapie in Nederland alleen dan universitair niveau. Mij bevalt het hier meer dan prima en ik ben ook heel blij dat ik destijds deze keuze heb gemaakt.
Ik weet niet wat je precies wil weten, dus vraag maar raak!
Hey!
Is Leuven een studenten stad? Hoe is het uitgaansleven? Zijn er veel Nederlanders? Is het multicultureel? Is het niveau in België hoger?
Leuven studentenstad? Sowieso! Vooral de uni ligt door de hele stad verspreid en zeker doordeweeks zie je overal studenten. Qua uitgaansleven heb je de Oude Markt midden in het centrum van Leuven. Dit wordt in mijn omgeving (en ik denk ook wel bij veel anderen) gezien als dé plek om je avondje te eindigen. Vanuit de KU is er per faculteit een zogenoemde fakbar waar wij vaak als eerste naar toe gaan, omdat daar gewoon alles veel goedkoper is. Met je studentenkaart kun je daar zo naar binnen, dus dat is zeker een aanrader! Op de Oude Markt is het vaak wel gezelliger (al zijn de beruchte fakbaravondjes ook aan te raden ), maar ook stukken duurder.