Studeren in Leuven of Leiden

Hoi Hoi!

Ik heb nu al een aantal weken op deze site zitten kijken naar verschillende onderwerpen en vragen die op deze site werden gesteld, betreft het studeren in België als Nederlander.

Aankomend schooljaar zou ik graag Criminologie willen studeren, ik ben toegelaten in Leiden maar ik wil heel graag naar Leuven. Maar ik begin koude voeten te krijgen haha. Mondelinge examens, stampwerk, voor lul staan voor de klas als je een vraag stelt, 8% van alle Nederlanders haalt het 1ste jaar, niet echt sociaal-contact en een stille stad in het weekend. Als ik faal in mijn eerste jaar dan verspil ik 3 jaar. Omdat ik de uitslag van mijn eerste tentamen pas krijg nadat de inschrijvingen van het volgend schooljaar criminologie sluiten rond 20 januari in Nederland. Dus ik moet echt een goede keuze maken. Ik krijg ook het vak Frans, maar hiervoor krijg ik een jaar uitstel omdat mijn kennis echt helemaal 0 is. Hebben mensen ook met het vak Frans op de uni van Leuven ervaring? Hoe het bijvoorbeeldt wordt getoetst?

Ik zou graag willen weten van Nederlanders die in Belgie willen studeren, zitten te studeren of daar hebben gestuurd wat jullie ervaringen zijn.

Lieve groeten en hartelijk bedankt,
Eli

Up! Zelfde dilemma hier. :cold_sweat:

Je kunt je toch ook gewoon inschrijven dan voor het geval je het niet haalt. En als je het wel haalt dan annuleer je die inschrijving.

Verder denk ik dat je het gewoon moet doen!! Misschien haal je het niet, maar dan heb je het tenminste geprobeerd… (En misschien haal je het ook wel gewoon !:D)
(ik ga zelf aankomend jaar een studie doen die als best wel moeilijk te boek staat en ik ben ook bang dat ik het niet haal, maar ik heb besloten het gewoon te gaan proberen :grinning::D)

Wat is eigenlijk je reden dat je heel graag in Leuven wilt studeren, als ik vragen mag? :stuck_out_tongue:
Ik woon toevallig bij Leiden en het schijnt echt een hele leuke studentenstad te zijn! Midden in de randstad, uitgaansleven is erg leuk/op zich veel keuze in Leiden zelf en in het weekend is het een levendige stad! Minerva schijnt ook leuk te zijn als je bij een studentenvereniging wilt.