Studeren in Leiden? Criminologie leuk?

Heee,
Ik zit in 6vwo en moet nu dus een studie kiezen. Criminologie lijkt me erg leuk. Deze studie is een beperkt aantal steden te studeren waarvan Leiden me het leukst lijkt. Maar deze stad staat er ook nogal om bekend een 'ballen’stad te zijn. Weet iemand in hoeverre dit is? Ik hoorde ook dat als die studentenverenigingen heel belangrijk zijn en als je er niet lid bent dat je er dan niet bij hoort. Criminologie zit op de rechtenfaculteit dus ik vraag me een beetje af of ik daar dan wel tussen pas. Studeert/ woont er iemand in Leiden of studeer je Criminologie ergens anders, zou je dan je ervaring willen delen? Wat voor mensen zitten daar?
Ik ben zelf alleen op de open dag geweest en daar lijkt alles natuurlijk mooier dan dat het is. Meelopen is niet meer mogelijk helaas.
Alvast heel erg bedankt!

What the hell is een ballenstad? :stuck_out_tongue:

Leiden is echt een studentenstad, heel gezellig (vooral als je er woont). Verder moet je er wel rekening mee houden dat je je voor criminoligie vóór 15 mei in moet schrijven, omdat het een lotingsstudie is (en een tweede keus hebben voor als je wordt uitgeloot)!

Ah leuk ik wilde eerst ook criminologie gaan doen, maar het wordt toch rechten hihi.

Ik denk niet dat Leiden echt een ballenstad is overigens, volgens mij is dat meer alleen op bepaalde studentenverenigingen (ik hoor veel van dit soort verhalen over Augustinus bijvoorbeeld).

Maar hoe ver ben je al in je keuzeproces? Want het klinkt alsof je het nog niet zeker weet en je moet je inderdaad voor 15 mei aanmelden + een alternatief hebben (ookal is de kans dat je wordt ingeloot bij criminologie héél groot).