Studeren in het buitenland, van Havo naar University?

euhm ik geloof dat university wel universiteit is, tenminste, in amerika doen ze na high school nog 2 jaar college voor ze naar de university gaan. ( als ik het goed begrepen heb hoor xd )
maar ik houd dit topic even in de gaten want ik wil in het buitenland studeren ( niet voor een jaar, maar er ook echt afstuderen enzo )

Ja, ik wil ook gewoon daar echt studeren.

Hallo! Ik doe nu tweetalig havo, en wil uiteindelijk graag een Marketing/PR/Promotion opleiding doen aan the London University of Fashion. In eerste instantie dacht ik, University = Universiteit, dus ik moet dan eerst nog mijn vwo halen. Eerst vond ik dit niet zo’n ramp omdat het sowieso al zonde is dat ik niet op het vwo zit, puur omdat ik te lui was/ben om hard te werken. Maar nu ik het thuis echt niet meer trek (tegen de alcoholistische-kant-aan moeder, en bij mijn vader word er gewoon NIET voor me gezorgd), wil ik het liefste zo snel mogelijk weg! Dus eerst dacht ik van; kut, want ik moet nog minstens 4 jaar opschool! (zit nu in 4havo) Maar het schoolsysteem in het buitenland is natuurlijk anders dan in Nederland. Dus weet iemand misschien wat je nodig hebt om in Engeland naar University te gaan? Met het Engels zit het wel goed, want ik doe dus tweetalig onderwijs.

Thanks!