Studeren in het buitenland; tips?

Ik heb gezocht naar een officieel topic hierover, maar heb niets kunnen vinden…

Hallo allemaal,

ik studeer psychologie aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Mijn 2e jaar (Bachelor) is nu een paar weken bezig.
Sinds vorig jaar loop ik al rond met het idee om nar Australië te gaan om daar een half jaar te studeren. Dit is ook mogelijk & ik heb al aardig wat research gedaan.
Nu vroeg ik me af of er meiden zijn die ook al in het buitenland (hoeft niet perse ‘Down Under’ te zijn) hebben gestudeerd & misschien tips hebben.

Alvast bedankt!!

xxYomina

Nee, maar ik ben het wel van plan. Ben nu 1e jaars Psychologie namelijk.

Wel ben ik in Australië geweest, en dat is echt een aanrader. Zijn er bepaalde steden waaruit je kan kiezen? Ik heb namelijk gelezen dat je in Adelaide kan studeren, maar dat raad ik je sterk af. Ik weet niet hoe lang je wil studeren, maar Adelaide is leuk voor een week, daarna heb je het daar echt helemaal gezien.

Wat leuk!
Ik wil erg graag naar Sydney, lijkt me een geweldige stad met een prachtige universiteit!

Wauw ik moet volgend jaar van mijn school verplicht naar het buitenland, 10 weken lang, maar heb hier echt het geld niet voor :frowning_face:
Maar anders moet je even goed kijken of je school niet partneruniversiteiten heeft?

De Erasmus heeft partneruniversiteiten. The University of Sydney is er zo één (; Dat is dus geen probleem!

Ik moet verplicht 20 weken naar het buitenland en ik ga in februari naar Zweden. Maar ik heb niet echt tips o.i.d.

Als je op uitwisseling gaat, moet je het gewoon zo leuk mogelijk voor jezelf maken. Het is een ervaring die je vaak maar 1 keer meemaakt. Het is echter wel zo dat veel studenten niet alle studiepunten weten te halen, dus het is wel een tip om misschien in Nederland van te voren een extra vak of 2 te doen zodat je vervolgens in het buitenland meer kunt genieten.