Studeren in het buitenland, maar geen geld! Wat nu?!

Ok dank je weet je ook waar je die kan aanvragen ook bij de IB/DUO?

??

Bij DUO kan je idd lenen, ik snap niet dat je daar niet aan hebt gedacht? Ligt best wel voor de hand. Verder zijn er ook beurzen waar je wel eens aanspraak op zou kunnen maken. Geen flauw idee welke, maar ik zou vooral eens even heel goed gaan rondsurfen op het internet. Wie zoekt zal vinden…
Verder zeg je; ja mn moeder wil niet dat ik een jaar thuis ga zitten. Maar als je nou een jaar gaat werken? Gewoon een leuk baantje vinden dat goed betaald en wat je voor een jaar fulltime kan doen, dan bouw je toch wel een lekkere buffer op hoor… ik zou daar eerder voor kiezen dan dat je helemaal moeilijk gaat doen met hypotheken en shit.

Ah oké ik begrijp het. Hopelijk vind je een oplossing!! Niet opgeven in elk geval!

E-M

@xVlinderr
Ik ga idd ook maar eens kijken hoeveel ik kan lenen bij DUO. Het zou ook een optie kunnen zijn om in july te beginnen als ik het zo niet ga halen, dan kun je daar namelijk ook beginnen. Ik werk nu in een supermarkt en pas middagen per week op (verdient zo’n 50 euro per week). Ik kan daar eventueel ook meer gaan oppassen en dat ga ik zeker doen. Ik heb al wat gezocht over beurzen, maar het is allemaal best onoverzichtelijk. En je moet of al ergens in Nederland bij een universiteit ingeschreven staan of heel hoge cijfers hebben. Dus ik ben nu aan het kijken of er nog wel iets in waar ik voor in aanmerking kan komen.

Ik zou wel via DUO/IB kunnen lenen, maar ik moet dan eerst even checken of dat ook kan voor dat voorbereidingsprogramma.

mee eens!

Ik verwacht ook niet van mijn ouders dat ze alles voor me gaan betalen, maar dat willen ze zelf. Als ik een lening ofzo moet nemen ga ik er echt niet van uit dat zij die lening voor mij af betalen. Dat wil ik dan liever zelf doen en bij een lening van DUO hoef je pas af te betalen twee jaar nadat je bent afgestudeerd. Als ik mijn ouders alles liet betalen zou ik me idd wel schuldig voelen.

Dit is een best oude topic, maar ben je nu wel naar Australië geweest?

nvm