Studeren in Groningen HELP

Ik ga na de vakantie beginnen met de studie International Business aan de RUG. Ik blijf het eerste jaar thuis wonen en ga dus met de bus heen en weer reizen. Is het mogelijk om overal met de bus te komen of moet ik toch echt een fiets aanschaffen? Ik had nooit gedacht te slagen waardoor ik nog totaal niet ben voorbereid op het studentenleven en veel vragen heb over studeren in het algemeen en de stad Groningen. Iemand red me :cold_sweat:

Het is een stad dus het lijkt me dat je veel met het OV kan doen.

Dankje!

Ik woon in Groningen en alles is echt heel makkelijk te doen met de bus. Het is zelfs wel te doen als je lopend van het hoofdstation naar het centrum moet. Ik weet niet precies waar jouw faciliteit zit, maar de meeste zitten volgens mij in het centrum. Als je meer vragen hebt over Groningen, vraag maar raak!

Van het hoofdstation naar het centrum is het zelfs lopend goed te doen, naar de campus rijden continu bussen. Heel veel studenten zijn afhankelijk van het OV en het is wel een echte studentenstad, dus komt goed!

Er gaat bijna elke 5 minuten een bus van het station naar de campus waar je waarschijnlijk je lessen zult hebben. Toevallig ook IB gestudeerd in Groningen haha

Ik vond het bussensysteem in Groningen echt een hel en zou je aanraden om gewoon een goedkope fiets te kopen en die op het station te zetten. Dan ben je ook zoveel flexibeler!!

Zolang je niet met lijn 15 hoeft zou ik gewoon lekker met de bus gaan, alles is goed te bereiken. Lijn 15 is altijd retedruk haha, dus geen pretje. Alles is hartstikke goed per bus bereikbaar in Groningen.

In Groningen is het OV helemaal prima! Zover ik weet zit IB in het centrum dus daar kan je in 10 minuten heen lopen vanaf het station. Ik studeer ook in Groningen dus vragen zijn welkom!

Ik heb IB gestudeerd en dat zit toch echt op het Zernike. Maar bus 15 is prima, maar wel vaak druk.

Nu harmoniegebouw volgens mij. Meerdere vrienden van mij studeren dat namelijk.

:rage:

Dit. Alles is prima te bereiken maar lijn 15 naar Zernike is vreselijk.

Afgelopen jaar zat het sowieso nog op het Zernike. Daar is ook de faculteit waar ik ook heen ga, dus lijkt mij niet dat het op de een of andere dag verhuisd is.