Studeren in Gent?

Hey
Ik ben aan het denken om geneeskunde te gaan studeren in Gent. Ik zit nu in het 5de en ik ben al aan het denken over wat ik ga verder studeren. Veel mensen zeggen dat geneeskunde te zwaar ga zijn, zowel mijn ouders als mijn broer en zus vinden dit. Ook mijn stiefmoeder denkt dat het te zwaar gaat zijn voor mij. Mijn vader en stiefmoeder zeggen ook allebei dat ik in Antwerpen kan studeren en dat dus ook moet doen omdat ik dan geen kot nodig heb. Mijn zus heeft een kot gehad en mijn broer gaat waarschijnlijk in Kortrijk studeren dus hij zal ook een kot nodig hebben. Ik ben dan dus de enige tegen wie ze zeggen ge moet in Antwerpen studeren. Voor geneeskunde moet je een toelatingsexamen doen dus ik denk ik kan dat gaan doen he als ik er door ben zou dat leuk zijn en als ik er niet door ben is dat ook zo. Maar iedereen denkt dat het te zwaar ga zijn. Heeft er iemand advies?

Als geneeskunde echt hetgeen is wat je wil gaan doen, dan moet je dat gewoon proberen. Niet geschoten is altijd mis, zeggen ze. Probeer die toelatingsproef zeker, en dan kan je nog zien wat je gaat doen. En moest je aan de opleiding beginnen en moest het toch te zwaar blijken, dan kan je best iets anders kiezen. Maar ik zou het zeker een kans geven, want anders krijg je misschien spijt.

Ik ben het hier mee eens

Wat als ik het toelatingsexamen niet mag gaan doen? Mijn moeder was er een paar dagen geleden over aan het praten en ze vroeg of ik al een idee had wat en waar ik ga studeren. Ik wist niet wat ik moet zeggen want ik heb schrik dat ik het niet mag gaan doen. Als ik dan over het toelatingsexamen zou hebben denk ik dat ze gaat zeggen ik zou het niet doen. Dus ik weet het niet goed. Kent er iemand die geneeskunde heeft gestudeerd of aan het studeren is?