Studeren in Gent

Hallo!

Ik ga volgend jaar naar het 6e. Ik weet nog niet wat ik daarna wil doen van richting ofzo, wél weet ik dat ik aan een universiteit ga studeren. Gent waarschijnlijk.
Zijn er hier meiden die in Gent studeren? Wat studeer je? Hoe bevalt het je?..
Als je niet in Gent studeert, mag je ook reageren hoor :stuck_out_tongue:
Ik weet dat er al veel topics over zijn, maar alles wat ik tegenkom, gaat over studeren in Nederland. En in België is dit toch wat anders, ook de richtingen zijn anders.
DUS als je in België woont, vertel je ervaringen over het hoger :slightly_smiling_face:

Sorry voor het boeltje, maar op sommige dagen kan ik niet schrijven…

:beer:

dubbel

Niemand?

Ik ben vorig jaar in Gent op studiereis geweest, het is er zo gezellig! Overal pleintjes, terrasjes, mensen die chillen aan de grachten, alles.

Bedankt voor je reactie :slightly_smiling_face:

UP…

Nu voel ik me een eenzaam belgje :’(

7/8 reacties van jezelf, weet niet of je het door hebt…

Ja, dat heb ik door. Lekker bot.

Was bedoeld met een knipoog

Ik ga volgend jaar in Gent studeren en ik heb veel vrienden die daar al jaren studeren. Wat wil je er eigenlijk precies over weten? Ik raad btw aan om eerst de studierichting te kiezen die je wil, en dan te vergelijken tussen Leuven en Gent, hoe die wordt gegeven in beide universiteiten. Of in de universiteit van Antwerpen of Brussel natuurlijk, kan ook. Daarna pas de stad kiezen. Althans, dat is het advies dat ik heb gekregen. Uiteindelijk toch besloten naar Gent te gaan. Begin op tijd een studio of kot zoeken, want dat kan echt een heel gedoe zijn! Ik was al bezig sinds de paasvakantie, en ik heb een studio gelukkig.

Verder mag je me wel noten vanaf eind september eigenlijk, aangezien ik daar dan full time woon. :’) Oh ik ga pedagogische wetenschappen doen aan de universiteit daar btw.

Gent is een mooie stad en het bruist er van de studenten. Ik ga zelf naar Leuven volgend jaar, dus ik kan je niet echt helpen met hoe het nu precies gaat in Gent. Al mijn vrienden gaan naar Gent.

Bedankt voor jullie reactie!
En sorry Eline maar mijn hoofd las het voor met een onvriendelijk stemmetje :stuck_out_tongue:

Gent is echt een geweldige stad! Wat wil je precies weten?

Goh, eigenlijk gewoon een beetje hoe het studentenleven er aan toe gaat.
En over de studierichtingen. Wat studeer jij?

Ik ga volgend jaar pas studeren, dus over het studentenleven kan ik je nog niet veel vertellen, sorry!
De studierichtingen kan je gewoon vinden op de site van Ugent. Maar ik zou zoals Locket zei eerst kijken naar welke studierichting je precies wilt gaan doen en je daarna pas focussen op een stad. :slightly_smiling_face:

Bedankt!

:upside_down_face:

Ik heb er een jaartje studeren in Gent opzitten.! Studeerde aan de Universiteit Gent en zat niet op kot… Vriendjelief heeft wel een kot in Gent, waardoor ik toch vrij veel in Gent vertoefde naast school.

Gent is een leuke stad waar iedereen wel zijn plekje vind… Wij hebben ons vaste cafeetjes waar we vaak te vinden zijn en in de zomer is de Graslei natuurlijk the place to be.!