Studeren in Engeland?

Hallo, ik wil na de middelbare school heel erg graag in Engeland studeren. Ik zit nog te kijken welke studie ik dan precies wil gaan doen, maar het wordt sowieso iets met Engels. Dus studies als English, English Language and Linguistic Science en English and Sociology, dat soort dingen. Waarom ik dit wil doen? Ik ben echt toe aan vrijheid, als ik van school af ga ben ik 19,5. Als ik in Nederland ga studeren wordt dat Nijmegen, ik zelf woon hier 10 minuutjes met de trein vandaan. Dan is het vrij onzinnig om daar op kamers te gaan, waardoor ik gedurende mijn studie thuis zou blijven wonen. Ik zie het niet zitten om tot mijn 23ste thuis te blijven. En Engeland lijkt mij zó’n mooi land en het lijkt mij echt een toffe ervaring. Daarbij zou ik na mijn studie graag docent aan het VO willen worden en dan is het een pre om een jaar in een Engelstalig land te hebben gestudeerd. Zijn er mensen die dit momenteel doen? Ik heb namelijk veel vragen :stuck_out_tongue: Het VWO gaat mij namelijk niet al te makkelijk af, ik doe nu 5vwo voor de tweede keer :wink: Engels gaat mij gelukkig wel makkelijk af :stuck_out_tongue: Maar ik ben geen ster in de andere vakken helaas. Mijn ouders hebben zoiets van: "waarom ga je geen HBO doen ipv universiteit?’. Maar ik wil gewoon echt universiteit. In Nederland zou ik in principe de universiteit gewoon aankunnen als ik mijn VWO diploma heb. Maar hoe zit dat in Engeland? Zijn de Engelse universiteiten van een hoger niveau dan Nederlands universiteiten of ligt dit vrij gelijk? En de kosten, hoeveel ben je per maand kwijt aan leven in Engeland? En wat zijn tuition fees? Ik snap dat echt niet :stuck_out_tongue: Het is overal 3225 pond per jaar. Ik dacht eerst dat dat het schoolgeld is, maar dat kan toch nooit zo laag zijn? Haha ik hoop echt dat hier iemand is die mij iets zou kunnen vertellen over studeren in Engeland :grinning:

Het zal sowieso handig zijn als je een beetje nagaat via welke organisatie je het wil gaan doen, daar kunnen ook verschillen qua prijs en mogelijkheden zitten…

Het is nogal zonde als je HBO gaat doen als je VWO hebt gedaan :’) Had je beter HAVO kunnen afronden :stuck_out_tongue:

Maar! Ik wil ook heel graag naar Engeland :grinning: En dan naar Londen → De film en televisie academie :slightly_smiling_face:
Ik zit nu in 5 HAVO, dus over een jaartje ben ik klaar… Maar ik heb verder geen idee hoe of wat :open_mouth:

Dus hierbij: een up:D

Hoe bedoel je organisatie? Bedoel je de universiteiten in Engeland?

Ja precies, dat vind ik ook! Ik heb niet voor niets 7 jaar het VWO gedaan om dan vervolgens naar HBO te gaan. En stel dat blijkt dat ik de uni toch niet aan kan dan kan ik altijd nog HBO doen, maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd. Leuk die opleiding! En vooral in Londen! :grinning:

Ja daarom :slightly_smiling_face:
En wat jij ook hebt, ik woon ook heel dicht bij Amsterdam… Daar zou ik dan heengaan als Engeland niet doorgaat. Dus op kamers kan ik dan ook wel vergeten! Dat zou echt onzin zijn.
Maar ik ben het hier ook helemaal zat en wat je zegt: die ervaring lijkt me zo tof :grinning:!

Ik had trouwens wel laatst wat aangevraagd… Ik dacht dat het over het algemene ‘studeren in buitenland’ ging, maar dat was dus niet zo.
Het heet EF, en het zijn talenstudies in het buitenland:O Misschien iets voor jou?

Deze bijvoorbeeld: http://www.ef.nl/master/bc/

Bedankt! Maar dat is toch niet echt wat ik zoek, ik wil eigenlijk meteen beginnen met studeren aan de universiteit en niet eerst een soort voorbereidingsjaar :wink:

Aha oke, jaja ik snap hem.
Ik wist ook niet echt wat EF was, dus ik dacht misschien weet jij het :stuck_out_tongue: Maar het is dus geen voltijd studie …

Jammer dat er niet gewoon een wikipedia pagina over studeren in Engeland is ofzo :stuck_out_tongue_winking_eye: Gewoon een algemene informatie site …

Haha ja zo’n speciale wikipedia site zou wel handig zijn :stuck_out_tongue:

Nou ik weet niet hoe dat met universiteiten is, maar een vriendin van mij zit momenteel dan op HS in Amerika, en die ging met een organisatie, die regelde dan vrijwel alles voor d’r, en dan heb je veel minder kosten. Maar nogmaals ik weet niet hoe dat gaat als je universiteit aan doen…

Je vroeg ook of het niveau op de Engelse universiteiten hoger is dan in Nederland. Dat verschilt daar heel erg per universiteit. Je hebt hele goeie, met een heel hoog niveau, zoals Cambridge en Oxford, maar volgens mij heb je ook universiteiten met een lager of even hoog niveau als in Nederland.
Ik studeer zelf gewoon in Nederland, maar mensen die in een parallelklas zaten bij mij op de middelbare school die wilden ook naar Engeland, maar dan naar Oxford en Cambridge. Zij moesten echt een hele selectie ondergaan en er is er maar een van toe gelaten (er deden er geloof ik 5 of 6 mee van mijn school).
Ik kan je verder niet echt informatie geven, maar over die 3225 pond per jaar… Dat zou best het collegegeld kunnen zijn hoor, want ik betaal nu 1620 euro per jaar (dat is in heel Nederland ongeveer hetzelfde).
Nou ik hoop dat het allemaal gaat lukken, en dat andere mensen je iets meer informatie kunnen geven :stuck_out_tongue:

[quote author=GothFairy link=topic=139056.msg[quote author=Aphelita link=topic=139056.msg[quote author=Aphelita link=topic=139056.msg4295229#msg4295229 date=1258292517]#msg[quote author=Aphelita link=topic=139056.msg4295229#msg4295229 date=1258292517] date=1258292517]#msg[quote author=Aphelita link=topic=139056.msg[quote author=Aphelita link=topic=139056.msg4295229#msg4295229 date=1258292517]#msg

Ok, ik zal es kijken of er ook organisaties zijn die je helpen met universiteiten!

[quote author=GothFairy link=topic=139056.msg[quote author=Aphelita link=topic=139056.msg[quote author=Aphelita link=topic=139056.msg4295229#msg4295229 date=1258292517]#msg[quote author=Aphelita link=topic=139056.msg4295229#msg4295229 date=1258292517] date=1258292517]#msg[quote author=Aphelita link=topic=139056.msg[quote author=Aphelita link=topic=139056.msg4295229#msg4295229 date=1258292517]#msg

Pff, Oxford en Cambridge lijkt me geweldig, maar is niet reëel voor mij xD Ik had gelezen dat je gemiddeld een 8 op je eindrapport moet staan om daar toegelaten te kunnen worden. Wat raar dat er nog best een verschil zit tussen Engelse universiteiten, dat is wel anders dan in Nederland. Hmm ok, dan vind ik 3325 pond per jaar best meevallen! Want ik hoorde al verhalen van 11000 pond per jaar! :open_mouth: Haha en ja ik hoop ook echt dat het gaat lukken :grinning: