Studeren in Engeland

Ik wil na het halen van mijn VWO diploma een jaar studeren in Engeland. Ik had al wat gegoogled en kwam uit op EF (Education First) wat een hele hoop mogelijkheden biedt. Nu vroeg ik me af: zijn er mensen met EF naar het buitenland geweest? Hoe vonden jullie dit?
Ook vroeg ik me af: Zijn er nog andere/betere organisaties om naar het buitenland te gaan? Of is er nog een totaal andere manier, die jullie nog makkelijker vonden? (De prijs erbij vermelden zou ook van pas komen :wink:).

Het lijkt me erg leuk om naar het buitenland te gaan, maar ik weet niet goed waar ik moet beginnen

Je kunt ook ‘gewoon’ gaan studeren in Nederland en dan een trimester van je studie in het buitenland doorbrengen!

Hier heb ik ook over nagedacht, maar het nadeel is dat ik nog niet weet wat ik wil studeren. Ik wil in Engeland vooral op taal focussen en ook wat oriënteren.

Dan kun je toch beter een taalcursus doen? Als je nog niet weet wat je wilt studeren, wat wil je dan in Engeland gaan studeren?

Ik ga aankomende zomer met EF naar Amerika :slightly_smiling_face: Ik ben dus nog niet geweest, maar ik vind de begeleiding nu al goed en alles is prima geregeld. Een vriendin van mij en mijn nicht zijn ook met EF weggeweest en die zijn heel positief.