Studeren in een gaos

Heey meiden,

Ik zit in mijn tentamen maanden van de uni…
Echter wordt ik thuis helemaal gek. Iedereen weet dat ik moet studeren maar niemand houdt rekening met mij. Ik kom nogal uit een groot en druk gezin. Elke keer wanneer ik studeer op mijn kamer wordt ik wel gestoord. Moeder die gesprek begint of weer iets moet weten. Zusjes en broertjes die iets moeten lenen. Hierdoor raak ik helemaal gefrusteerd, vooral dat ik al 3 tentamens niet gehaald heb en ik wel mijn 40 punten moet hebben eind dit jaar. Ik wordt hiet zo boos over, gestresst en gefrusteerd. Ik loop al bij een psycholoog (ook voor andere problemen) Iedereen zegt tegen mij ja je moet een plekje voor jezelf hebben zodat ik mijn rust kan vinden, zonder dat iedereen aan alle kanten aandacht van mij vraagt. Weten jullie misschien tips?

Ik zou ontzettend graag op kamers willen maar helaas is dit voor mij niet haalbaar, in verband met de kosten en ik ontzettend veel moet bijlenen.

Een papier op je deur met daarop dat je niet gestoord wilt worden

tja, herkenbaar… Deur op slot en oordopjes in deed ik… Maar dat is geen geweldige oplossing. Upje

Maak ze inderdaad duidelijk dat je niet gestoord wil worden omdat je tentamens hebt, dat zullen ze toch wel begrijpen? Anders inderdaad deur op slot en/of oordopjes in doen, maar ja… En kan je niet in de universiteitsbibliotheek o.i.d. gaan zitten? Dan zal je wel even reistijd hebben (?), maar dan kan je in ieder geval in alle rust leren!

ik zou het er onder het eten onder hebben & dan idd met een bordje ofzo. Want je familie wil waarschijnlijk ook jou aandacht. Dan zeg je bijv. ik ga een uur leren (hang je het bord op) en dan een kwartierje ‘ontspanning’, rustig leren. Dan mogen ze je dingen vragen…

Ik heb er ook last van hoor… ik sluit me gewoon af met (klassieke) muziek. Dan negeer ik ze gewoon. Zien ze ook dat ik het druk zat heb…

Ik stem voor de universiteitsbibliotheek, of gewoon de bieb in de buurt :slightly_smiling_face:.