Studeren in Den Haag 2013/2014

Omdat zo ongeveer iedere grote stad nu aan de orde is gekomen, moet Den Haag natuurlijk ook meedoen!

Ik zal vast wel niet de enige zijn die in Den Haag gaat studeren dit jaar? Ik ga zelf European Studies aan de Haagse Hogeschool studeren, en ik heb zelfs al een kamer gevonden!

Hoe zit het met jullie? Wat ga jij studeren? Ga je zelf ook op kamers, of blijf je lekker thuis wonen? Kom je zelf uit Den Haag, of is dit een vreemde stad voor je?

Brand erop los!

Handige sites:

www.denhaagstudentenstad.nl/nl/
www.inholland.nl/
www.dehaagsehogeschool.nl/
www.hotelschool.nl/
www.kabk.nl/
www.ou.nl/web/den-haag
www.campusdenhaag.nl/
www.kamernet.nl/
www.facebook.com/pages/Rooming-Den-Haag/539151112794531

http://www.beeldbank.leidenuniv.nl/ImageDisplay.php?uid=FT070647&thumbed=6

http://www.denhaag.nl/upload_mm/b/7/2/19834_fullimage_hbo-en-wo.jpg

nog een jaartje wachten en dan ga ik ook European Studies doen aan de Haagse Hogeschool :slightly_smiling_face: ik blijf overigens wel gewoon thuis aangezien het maar een half uurtje met de trein is :slightly_smiling_face:

Ah, toevallig! :slightly_smiling_face:
Welke kant wil je het tweede jaar op, de publieke sector of de private sector?

Ik zou eerst in Utrecht studeren maar mijn voorkeur gaat toch wel steeds meer uit naar european studies in den haag. Ik begin ook aankomend schooljaar :slightly_smiling_face:.

Ook al?!
Weet je al of je de Engelstalige opleiding wilt gaan doen, of de Nederlandstalige opleiding?

@liza jaa super gaaf! Ik denk dat ik de Nederlands variant ga doen. Je krijgt daar natuurlijk wel bijna alles in het Engels. Welke ga jij doen? Wil jij op kamers of blijf je thuis wonen?

Ik studeer al ruim 3,5 jaar in Den Haag :wink: Ik studeer commerciele economie aan INHolland en ik heb het in die jaren erg naar mijn zin gehad op de school en natuurlijk ook in de stad zelf. Ik woon nog wel thuis, dat kan ook makkelijk want ik woon in Delft. Ik kende Den Haag dus ook al redelijk, maar door je studie kom je er dan vaker, wat ik zelf heel leuk vond. Was bij de keuze tussen Rotterdam of Den Haag, maar Den Haag vind ik zelf wel veel gezelliger.

Echt tof, misschien zitten we zelfs in dezelfde klas! :slightly_smiling_face:
Ik wil op kamers gaan, heb zelfs al een kamer gevonden en ik ga woensdag het contract tekenen. Ik ben echt super blij dat ik zo snel een kamer heb kunnen vinden. Ik ga, als ik een zes of hoger voor mijn Engels CE heb gehaald, de Engelse variant doen. Ik heb er in ieder geval echt super veel zin in!
Ga jij ook op kamers, of blijf je gewoon thuis?

Ik was ook vorige week in Den Haag voor een kamerbezichtiging en ik vond het echt een toffe stad. Wat vind jij zo leuk aan Den Haag? Ga je ook wel eens uit in de stad, want dat hoort er natuurlijk een beetje bij, he. :slightly_smiling_face:

@liza Jaa super leuk. Wat gaaf!Geliciteerd met je kamer!
Ik heb er ook heel veel zin in! Ik ga eerst thuis blijven wonen denk ik en na een half jaartje op kamers. Het is wel ff reizen, 1 uur en 15 min :cold_sweat: . Ik ga samen met een vriendin een afspraak maken om langs te gaan want op de open dag ben ik “helaas” op vakantie. Nog 3 maandjes en kan echt niet meer wachten!!!

Hoi!
Ook ik ga dit jaar European studies doen aan de Haagse Hogeschool. Waarom hebben jullie voor deze studie gekozen? En zijn jullie van plan om al gelijk op kamers te gaan? Ik ben nog aan het twijfelen, woon in Amsterdam (50 min. met de trein + reistijd naar het station) hebben jullie eventuele sites waar je snel en voor een redelijke prijs (lees: zo goedkoop mogelijk) een kamer in Den Haag kunt vinden?

Pff, je dat is inderdaad wel een eind iedere dag. Ik heb er ook echt zoooo’n zin in! Den Haag op zich lijkt me ook echt een toffe stad om in te studeren. Gaan jullie ook naar de open dag in juni?

Haha, iedereen gaat blijkbaar European Studies doen. Ik wilde zelf eerst Journalistiek gaan doen, maar dat was voordat ik wist dat de studie European Studies uberhaupt bestond.
Als ik jou was zou ik eens even kijken op www.kamernet.nl !
Kost geloof ik iets van 36 euro voor drie maanden onbeperkt reageren op advertenties. Zo heb ik mijn kamer ook gevonden, en nog redelijk snel ook! Binnen ongeveer een week had ik een kamer gevonden, en ik ga volgende week woensdag al naar Den Haag om het contract te onderteken. :slightly_smiling_face:
De kamer die ik heb kost 325 euro p/m voor 12 m2, maar dat is dan ook midden in de stad. Ben echt blij met mijn kamer!

Thanks voor de tip! Hoe oud ben je als ik vragen mag? :stuck_out_tongue: ik ben zelf namelijk pas 17 (bijna 18) dus vind mezelf nog een beetje jong, maar dat reizen zie ik niet echt zitten…

Ik ga niet naar de open dag ben dan op vakantie. Ik wil zo graag op kamers maar dan zou ik nog mee moeten bijlenen hihi. Ik ben 22. Wel wat ouder maar heb na de havo 3 jaar gewerkt op kantoor. Nu werk ik in een kledingwinkel en kan ik niet wachten om te beginnen.ik zie dat reizen ook niet zitten maar gelukkig gaat een vriendin ook deze opleiding doen. Wat grappig Liza! Ik wilde ook journalistiek doen! En sta ook ingeschreven voor international communication and media.

Ik heb deze opleiding trouwens gekozen omdat het heel breed is en ik erg ben geïnteresseerd in politiek en geschiedenis. Het lijkt mij echt een toffe opleiding.

Ja, alles… Combinatie ook van historie en toch ook moderne aspecten, zoals alle politieke activiteit. Alles zit er, het openbaar vervoer is goed geregeld. Ik ga soms weleens uit ja, maar niet vaak. Ik ga wel heel vaak uit eten in Den Haag, dat kan daar zeer goed. En winkelen natuurlijk :slight_smile:

De Haagse Hogeschool is zo fijn! Ik studeer nu in Amsterdam en zit daar op een faculteit met maar 1 opleiding. De Haagse Hogeschool is tof, makkelijk te bereiken, grootschalig en het onderwijs vond ik erg goed. Ik mis het soms wel hoor.

Handige Facebook voor kamers in Den Haag > Redirecting...

Ik kom vaak in Den Haag, dus voor uitgaantips etc. kun je bij mij terecht!

Top er is 11 juni een proefstudeerdag. Maar even aangemeld :slightly_smiling_face:

Ah tof! Waar ga jij dan meestal uit in Den Haag?