Studeren in de usa

Haaii,

Ik heb als droom om na mijn vwo opleiding in de verenigde staten te gaan studeren. Maar ik weet niet zo goed wat ik dan allemaal moet doen want ik kan volgens mij me niet gewoon in schrijven bij een Amerikaanse universiteit.
Wie kan mij vertellen wat ik allemaal moet doen om in Amerika te gaan studeren?

Liefs Mireille

Ik zou het niet weten,… Maar toch een upje voor jou :slightly_smiling_face:

er zijn wat organisaties die dat regelen, ik weet niet of je al gegooglet hebt?

Ik zou het ook wel eens willen weten!
Hoe duur het is enzo. Stel dat ik het zou gaan doen, hoe lang ik dan zou moeten werken, want ik heb daar nu echt het geld niet voor :wink:
Mag ik vragen in welke klas je zit?

ik ga nu pas naar de 3e maar ik wil wel op tijd eraan beginnen…

Hee, dat wil ik ook super graag zit, ook nu in 3VWO. Ik zou het eigelijk niet weten dus zie dit maar als een up

laten we dan nog maar een upje doen

oomhooog

Als je echt naar zo’n Ivy-league universiteit wilt, moet je in ieder geval echt heel goed zijn. Dan moet je echt voor alles minstens een 8 staan en ook heel goed in engels zijn. Dat moet je sowieso wel zijn maarja. voor de rest weet ik het ook niet eigenlijk…

the same here… :smiling_face_with_three_hearts:

Dus… UP!!! :cold_sweat:

misschien heb je hier wat aan:

http://kilroyeducation.nl/Vind+je+studie/verenigde_staten.htm

met een vmbo diploma kan je zeker nergens naar school in de usa?
want voor mijn gevoel kan je daar alleen maar na de highschool naar de universtiteit of ben ik nou gek?
en dan moet je redelijk slim zijn…

Hoihoi,
Ik ben nog wel heel jong eigenlijk,
maar ik weel ook supergraag studeren in Amerika!
Voor mij is dat soiso geen probleem, want ik heb een amerikaans paspoort omdat ik daar geboren ben. ik ben dus wettelijk Amerikaan.
Maar ik heb me er nog helemaal in verdiept hoor, ik heb nog een aantal jaar :relieved:

x

trouwens ik doe (nu) aan topsport, en als ik later heel goed ben / blijf mag ik daar misschien gratis studeren ofzo. sport is daar toch heel goed te combineren ??

Liever jij dan ik.

Maar, ik zou het niet weten.
Google? En vraag het aan je decaan op school, die weet er ook vast wel meer van.

Ik denk dat je maar 1 jaar uni daar kan doen.

Google het aub, want ik was het ook van plan en had genoeg sites via google gevonden :slightly_smiling_face:.

Je hebt een IB-certificaat nodig, dat laat zeg maar zien dat je op een bepaald niveau Engels hebt. Ik doe TVWO, dus dan doe je dat sowieso in de 5e (en in de3e en 4e ook bepaalde certificaten), maar je kunt het ook buiten school doen.

je hebt een IBcertificaat nodig die haal je bijvoorbeeld bij tvwo.
maar je kan het ook apart halen. weet niet hoe dat moet
voor de rest is dit er eentje (santa barbara city college www.sbcc.edu) en jaaa, het is 1 uur naar L.A!
weet niet of je hier wat aan hebt,

www.ef.com
www.Interlanguage.nl/USA
www.kilroyeducation.nl

Kortom; www.google.nl :wink: