Studeren in Breda 2013/2014

-

Ja! Forensisch laboratorium onderzoek. Alleen ik ga niet op kamers. :slightly_smiling_face:

Is het anders echt niet te doen om elke dag met de trein te moeten?

Ik studeer zelf niet in Breda, maar ik woon er wel vlakbij. :slightly_smiling_face: Breda is inderdaad een hele leuke, gezellige stad, niet te groot, niet te klein! Echt een studentenstad ook wel, met de Brabantse gezelligheid erbij. De Grote Markt is echt een aanrader, net als het centrum. :slightly_smiling_face:

Ik studeer er niet, maar ik woon er :grinning:
Vraag maar raak als je iets wilt weten hoor. Alleen over studenten in Breda/verenigingen weet ik niks.
Maar over uitgaan/terrassen/feesten/winkelen/restaurantjes kan ik wel wat vertellen(:

Wat Jasmijn zegt!

Ik woon er ook, maar ik ga er liever weg :grinning_face_with_smiling_eyes: Maar je kan alles vragen, haha.

Nou, waarom wil je er dan liever weg? :slightly_smiling_face:

Gewoon om gezellig wat te drinken met vaak goede muziek ga ik altijd naar de Vulling, en 't Hart is ook erg leuk.
Verder ga ik zelf vaak uit in de Walkabout en de Nachtwacht, en Millertime vind ik ook erg leuk. Oh en voor een leuke sfeer en veel rock (classic/alternative/indie/whatever) kun je naar de Speeltuin, maar de gemiddelde leeftijd ligt daar wat hoger. Oh en er is vaak leuke live muziek!

Verder ga ik gewoon meestal uit naar dezelfde plekken, dus veel meer kan ik niet zeggen!

't Hart van Breda, Café Vulling, de Bommel, Parc, alleen maar leuke kroegjes/terrasjes. :slightly_smiling_face:
In Breda zijn verder Kerkplein en de Graanbeurs leuk, maar het ligt eraan wat voor stijlen je leuk vindt.

En o ja, lekkere restaurantjes:

• Rhodos, de Griek, echt veeeeel beter dan Sirtaki (die 200 m verder zit)
  • Il Padrino, pizzeria
  • de wok op het Chasséveld is ook heeeeel goed

't Hart van Breda en dan MOET je echt voor de Nacho’s gaan, want die zijn goddelijk daar!
De Vulling is goedkoper en je kan er spelletjes doen haha
De markt is sowieso wel tof!
Rhodos is idd super en een stukje richting de markt, maar wel in de straat van Rhodos zit La Iguana. Dat is ook echt een aanrader :grinning:
Verder ga ik als ik uit ga naar Walkabout en de Nachtwacht is ook tof. Proost is ook leuk!
Verder is het sowieso heerlijk om dagen lang in het park door te brengen met vrienden, een flesje wijn, een stokbroodje en wat muziek.

Haha, mijn voorkeur gaat juist uit naar Sirtaki!!

En ook nog Eetcafé Walkabout, op de Grote Markt. Is wat anders dan café Walkabout. Het is een Australisch eetcafé en het is ZOO LEKKER omg. En niet duur! Gewoon gemiddeld.

@ hierboven, als je dat winkelcentrum uitloopt heb je een lange winkelstraat :slightly_smiling_face: Het is geen enorme winkelstad maar er zijn wel gewoon leuke winkels enzo :slightly_smiling_face:

Ik studeer er ook trouwens en ik ben van plan rondom februari op kamers te gaan

Wat betreft shoppen is Breda geen Amsterdam, maar ik kan me er prima een middag vermaken! Je hebt dus dat winkelcentrum (de Barones), de lange winkelstraat en verder overal zijstraatjes met winkels.

ik ga vrijetijdsmanagement doen op NHTV! En in de loop van het jaar wil ik wel op kamers (:

Zoals sommigen al zeggen, er is inderdaad nog een hele winkelstraat. :slightly_smiling_face: Als je recht voor de H&M buiten staat (de Barones), kun je naar links kijken en dan heb je nog wel een paar honderd meter aan allerlei winkels, haha. De meer wat ‘apartere’ winkeltjes zitten achter de Barones (als je hem helemaal uitloopt) en in zijstraatjes van de Grote Markt.

Haha ja, als je er aan de H&M-kant uitgaat, kun je de winkels niet missen. :wink:

Voor mij is Breda te klein. Het heeft relatief weinig cultureels te bieden, het uitgaansaanbod is beperkt, net als de winkelmogelijkheden. Maar dat is bijzaak. Hoofdzakelijk ben ik geen fan van de provençaalse “ons kent ons” mentaliteit die er in de stad hangt. Vooral rond de gebieden als Café Noir is het heel erg “zien en gezien worden”. Ik voel me ook altijd ontzettend aangegaapt. Daarnaast is Breda gewoon een uit de kluiten gewassen dorp. Iedereen kent iedereen, ofwel direct, ofwel via via. Ik hou daar niet zo van.

Het is een prima plek om op te groeien voor een kind vanwege dat dorpse en kleinschalige, maar voor mij is het te beperkt.