Studeren in België.

weg

Leuven is meer een studentenstad dus ik denk dat het leuker is om er kot te gaan. De studies zullen wel hetzelfde zijn. België heeft geen loting dacht ik? Wel een ingangsexamen en dat is heel moeilijk om door te geraken naar het schijnt. Dit is niet voor alle richtingen, enkel voor heel populaire.
Maar ik studeer zelf nog niet en ik wil ook criminologie gaan doen in Leuven, dus misschien tot later haha :stuck_out_tongue:

Bedankt voor je reactie! Ik denk dat het waarschijnlijk toch Gent gaat worden want ik woon in West-Vlaanderen en Leuven is dan best wel ver. :wink: Maarja, ik heb nog genoeg tijd om erover na te denken.

Leuven is echt niet meer een studentenstad hoor, Gent loopt vol studenten. Ik zit in Gent en deed Rechten. Leuven is iets katholieker en ouderwetser (voor zover ik weet).
Enkel voor (tand)arts is er een toelatingsexamen.
Vrienden van me volgen de richting criminologie, eentje heeft geen herexamens en eentje heeft 8 herexamens dus moeilijkheidsgraad, geen idee :'D Maar het is een universitaire studie, je moet je er gewoon voor inzetten en niet pas voor de examens beginnen leren maar je leerstof doorheen het jaar bijhouden.

Up :slightly_smiling_face:

Ik ben pas nog in Leuven geweest, het is een best mooie stad en je hebt er leuke winkels. Over Gent weet ik niks.

Upje

Ik ben uitgeloot voor geneeskunde hier in Nederland, en ik heb me net ingeschreven voor het toelatingsexamen op 28 augustus. Dus misschien studeer ik volgend jaar ook wel in België.