Nou, als alles goed gaat heb ik dit jaar mijn 6VWO diploma en ik wil graag interieurarchitectuur in Antwerpen studeren, aan de Artesis hogeschool. Ik woon dus zelf in Nederland. Dus daarom vroeg ik me af of hier andere meiden zijn die ervaring hebben met die studie/school? En voor de nederlandse-in-belgie-studerenden onder ons, hoe bevalt studeren daar? Zijn de mensen een beetje vriendelijk? (haha ja stomme vraag, maar ik had van iemand gehoord dat ze niet ‘geaccepteerd’ werd omdat ze nederlands was… lag waarschijnlijk aan haarzelf maarja) En is Antwerpen een leuke studentenstad? Ben er tot nu toe een paar keer geweest en ik moet zeggen dat ik gelijk toen ik aankwam zoiets had van: wauw, hier wil ik heen. Nou ik hoor het graag van jullie
upje
helemaal niemand?
Sorry geen idee
Haha oke, bedankt voor je up in elk geval
Ik weet niet hoe het in Antwerpen zit, maar hier in Gent worden de nederlanders toch goed aanvaard hoor :’) Sommige zijn zelfs ‘voorzitters’ van studentenclubs enzo. Dus ik gok dat dat in A’pen een beetje hetzelfde is? En je kan anders ook gewoon snel vrienden worden met de andere nederlanders daar, aangezien jullie in het zelfde schuitje zitten ;p
En persoonlijk vind ik Gent leuker dan A’pen, dat is echt een studentenstad voor my (: Maar in A’pen hebben ze wel grote winkels, dat wil ik in Gent ook! D:
Haha ja ik dacht zelf ook al dat dat meisje wel een beetje overdrijf. Ik vind belgen sowieso gezelliger overkomen dan nederlanders op de een of andere manier. En klopt, Gent ben ik ook heengeweest maar Antwerpen heeft zulke leuke winkels (l)
Mijn nicht heeft in Brussel gestudeerd, maar dat vond ze niks. Ze erg open en spontaan, maar alle mensen met wie ze in aanraking kwam waren meer in zichzelf gekeerd. Alle deuren van de kamers in de studentenhuizen constant dicht, nooit initiatief getoond wat leuks te gaan doen, enz. Terwijl zij echt zo’n student-student is die wil feesten en genieten ervan. Waarschijnlijk vonden ze haar iets te direct -schijnt typisch voor nederlanders te zijn-, maar dat zij het niks vond wil NIKS zeggen over hoe jij het zal vinden en hoe de mensen daar zijn! Misschien had zij gewoon dikke pech!