Studeren in Amsterdam (2012-2013)

Aangezien er voor veel steden al zo’n topic was, nu ook eentje voor Amsterdam.

Wie is er van plan een studie te beginnen in Amsterdam aankomend schooljaar? Of wie studeert er nu al in Amsterdam?
Deel hier je ervaringen!

Ik studeer in Amsterdam. Beste stad om te studeren, ever.

Ik ga volgend jaar (als ik slaag) Media en Cultuur studeren aan de UvA. Super veel zin in! Ik hoop echt dat ik mijn examens haal!

Uva is top! Alle colleges kun je online volgen en niks is verplicht. Vergt wel wat zelfdiscipline maar thuis colleges kijken is echt te makkelijk.

-

^ Een van mijn huisgenootjes zit bij NSA. Niet echt mijn cup of tea omdat ik duidelijk niet christelijk ben… maar wel een hele leuke vereniging geloof ik. :slightly_smiling_face:

@kaBOOM dat verschilt per studie hoor. Ik studeer zelf aan de VU maar heb vriendinnen waar niet altijd alle colleges worden opgenomen.

-

Ben van studie gewisseld, ik ga in september CMD doen in Amsterdam als het goed is. Ik woon nu nog in Utrecht wat me heel goed bevalt, maar ivm de reistijd hoop ik toch in Amsterdam ook te gaan wonen volgend jaar :slightly_smiling_face:

Hee, wat leuk om hier over NSA te lezen. Ik ga er volgend jaar sowieso bij :slightly_smiling_face:

up :slightly_smiling_face:

Ik ga volgend jaar ook (hopelijk) naar Amsterdam! Ik ga — studeren aan de UvA :slightly_smiling_face:
Maar ik heb zitten kijken op website van de studiegids en daar staat op dat je je moet aanmelden voor de vakken. Geldt dit ook voor eerstejaars? Ik moet nog het collegegeld betalen en ik heb ook geen idee hoe ik me zou moeten aanmelden :stuck_out_tongue:. Weet iemand dit misschien?

Ja je moet je aanmelden voor de vakken… Bij de VU vertellen ze je dit op de eerste dag van de IDEEweek, Entreeweek heet dat voor UvA… (wat trouwens echt een aanrader is om te doen, je leert alvast mensen kennen… de stad en ook alle studentenverenigingen.)

Als je het zeker wil weten moet je even de faculteit een mailtje sturen want als je je te laat inschrijft betaal je administratiekosten. (Bij de VU 35 euro per vak.)

Oké, bedankt! Ik denk dat ik dan een mailtje ga sturen, als ik geen brief/mail erover krijg, want bij de UvA moet je aanmelden van 19 juni tot 29 juni en ik vond dat wel erg vroeg, helemaal met de herkansingen etc.
Ik ben nog aan het twijfelen of ik daar aan mee ga doen, want ik vind het wel erg duur. Het is ¤80 voor de week en ¤40 voor een slaapplek en dan moet ik er ook nog naartoe. En ik ben ook bang dat ik helemaal niet leuk ga vinden en dat ik dus voor niets zoveel geld heb uitgegeven.

Oh bij de VU was het wel goedkoper…
Ik snap dat je twijfelt. Kun je niet een deel mee doen? Ik weet dat de eerste dag van de VU altijd gratis is. (Een introductie van de universiteit en een markt waar je o.a. alle studentenverenigingen kunt bekijken.)

Nee, volgens mij niet, dus dat is wel jammer…
Ik heb toevallig vandaag een brief ontvangen met informatie en daarin staat dat eerstejaars zelf niet hoeven aan te melden voor vakken, want dat doet de universiteit zelf. Dus dan weet ik dat alvast

Wat studeer jij eigenlijk? En zit je op kamers?

Ik studeer Bestuurskunde aan de VU en ik zit op kamers in Uilenstede. Dat is ook bij de VU in de buurt. :slightly_smiling_face:

Ben je van plan op kamers te gaan en/of lid te worden van een studentenvereniging, of weet je dat nog niet?

Ik ga -als ik slaag- volgend jaar beginnen met de studie Media, Informatie en Communicatie in Amsterdam. Ik ken dus echt gewoon helemaal niemand daar en dus ook niemand die, die studie gaat doen, maar heb er wel onwijs veel zin zin. Ik zelf ben van plan om op kamers te gaan…Ben benieuwd of ik een leuke kamer ga vinden.

Ik hoop komend jaar Media Informatie en Communicatie te gaan studeren, maar omdat het een lotingstudie hoor ik dat pas 16 juli. Ik woon in Groningen, dus dan snel opzoek naar een kamer :stuck_out_tongue:
Als iemand toevallig iets weet note me!

Toevallig! Ik dus ook. Ze zeggen toch dat als je je op tijd hebt ingeschreven je er zowat zeker van kan zijn dat je ingeloot wordt? Anders heb ik een probleem, heb me namelijk alleen bij deze studie ingeschreven :’).