Studeren in Amsterdam (2012-2013)

Aangezien er voor veel steden al zo’n topic was, nu ook eentje voor Amsterdam.

Wie is er van plan een studie te beginnen in Amsterdam aankomend schooljaar? Of wie studeert er nu al in Amsterdam?
Deel hier je ervaringen!

Ik studeer in Amsterdam. Beste stad om te studeren, ever.

Ik ga volgend jaar (als ik slaag) Media en Cultuur studeren aan de UvA. Super veel zin in! Ik hoop echt dat ik mijn examens haal!

Uva is top! Alle colleges kun je online volgen en niks is verplicht. Vergt wel wat zelfdiscipline maar thuis colleges kijken is echt te makkelijk.

-

^ Een van mijn huisgenootjes zit bij NSA. Niet echt mijn cup of tea omdat ik duidelijk niet christelijk ben… maar wel een hele leuke vereniging geloof ik. :slightly_smiling_face:

@kaBOOM dat verschilt per studie hoor. Ik studeer zelf aan de VU maar heb vriendinnen waar niet altijd alle colleges worden opgenomen.

-

Ben van studie gewisseld, ik ga in september CMD doen in Amsterdam als het goed is. Ik woon nu nog in Utrecht wat me heel goed bevalt, maar ivm de reistijd hoop ik toch in Amsterdam ook te gaan wonen volgend jaar :slightly_smiling_face:

Hee, wat leuk om hier over NSA te lezen. Ik ga er volgend jaar sowieso bij :slightly_smiling_face:

up :slightly_smiling_face:

Ik ga volgend jaar ook (hopelijk) naar Amsterdam! Ik ga — studeren aan de UvA :slightly_smiling_face:
Maar ik heb zitten kijken op website van de studiegids en daar staat op dat je je moet aanmelden voor de vakken. Geldt dit ook voor eerstejaars? Ik moet nog het collegegeld betalen en ik heb ook geen idee hoe ik me zou moeten aanmelden :stuck_out_tongue:. Weet iemand dit misschien?

Ja je moet je aanmelden voor de vakken… Bij de VU vertellen ze je dit op de eerste dag van de IDEEweek, Entreeweek heet dat voor UvA… (wat trouwens echt een aanrader is om te doen, je leert alvast mensen kennen… de stad en ook alle studentenverenigingen.)