Studeren in Amersfoort?

Hoi!
Ik ga volgend jaar misschien studerenin Amersfoort, HU facility management. Het is een loting dus ik weet het nog niet zeker. Andere scholen die facility management ‘geven’ zijn o.a. in Den Haag en Groningen. Zelf woon ik in omgeving Utrecht en is Amersfoort het dichtstbijzijnd.

Alleen vraag ik me af… Is Amersfoort een leuke studentenstad? Ik twijfel daar heel erg over omdat de school zelf ook aardig klein is vind ik, al heb ik nog niet super veel van Amersfoort gezien. Als het namelijk een dooie boel is ga ik natuurlijk liever naar Den Haag ofzo! :ok_woman:

Hey Appeltaart,

Ik woon zelf heel dicht bij Amersfoort en kom regelmatig in de binnenstad. Amersfoort is een leuke stad met leuke winkels en een prima uitgaansleven. Het enige waar ik persoonlijk aan twijfel is het ‘studentengehalte’. Het is naar mijn mening geen stad waar het wemelt van de studenten of waar er veel ‘ingericht’ is voor studenten. Dan moet je toch inderdaad meer denken aan steden als Den Haag. Maar, misschien maakt dat mindere studentengehalte minder uit dan je denkt? Want voor de rest is Amersfoort best een gezellige stad! :grinning: Succes!

Ik heb 13 jaar in Amersfoort gewoond tot mijn 13e. Was dus toen nog geen student dus kan je niet zeggen hoe het studentenleven daar is. Maar persoonlijk vind ik Amersfoort echt een geweldige stad. De binnenstad is erg mooi, mooie grachten. En alle winkels zijn er. De stad is eigenlijk niet te groot (zoals amsterdam enzow) en ook niet te klein (zoals ede). Uitgaansgelegenheden zijn er ook, maar ik geloof dat het niet heeel veel is ofseuw. Maar ik heb niet het idee dat Amersfoort nu echt een studentenstad is…

Ik woon erzelf, maar het is niet een stad zoals groningen ofzo. Je kan er wel redelijk uitgaan volgens mij. (ga zelf bijna nooit uit) Je kan er wel echt leuk winkelen enzo haha. Ik vind het echt een geweldige stad, niet te groot en niet te klein!

ik woon er ook :slightly_smiling_face: en ik zeg doen!

Ik doe ook de opleiding Facility Management op de HU! Haha leuke opleiding hoor!

Over Amersfoort zelf kan ik niet zoveel zeggen want ik woon daar niet en ga daar ook niet uit ofzo.
Maar tijdens bijvoorbeeld de introductiedagen voorafgaand aan de opleiding, leer je de stad wel een beetje kennen, was erg leuk om te doen!

Amersfoort is geen echte studentenstad. Daarvoor moet je in Groningen, Amsterdam, Utrecht, Maastricht, Leiden, etc. zijn.

Dit betekent niet dat het er niet leuk kan zijn natuurlijk. Het ligt er maar net aan wat je zoekt in een stad, maar als je op zoek bent naar een typische studentenstad met veel studenten, verenigingen, etc. moet je ergens anders zijn.

dubbel

Hier sluit ik me bij aan :slightly_smiling_face: School ziet er prima uit, en leuke stad. Ook prima uitgaansleven, maar een échte studentenstad is het niet, iedereen uit de omgeving gaat daarheen om uit te gaan.

Bedankt voor jullie advies! Ach het gaat mij toch meer om de gezelligheid denk ik :slight_smile: Dan voel ik me niet zo ‘1 persoon in een mega fabriek’.