Studeren in Amerika met sportbeurs

Wat ga je daar dan studeren? :slightly_smiling_face:
Zelf lijkt het me een gave ervaring en je Engels wordt er ook heel goed van, dat gaat daar wel vanzelf denk ik!

Oeh, leuk dat je het wel wil gaan doen! Lijkt me echt een te gekke ervaring. En als je de kans hebt, moet je het gewoon doen! Later zul je spijt krijgen…
En als het toch niks blijkt te zijn, kun je altijd stoppen, maar heb je de ervaring iig wel :slightly_smiling_face:

Zo denk ik er idd ook over, en wat dat geld betreft: tja dat moet ik er dan maar voor over hebben…?

Voor de andere die hier ervaring mee hebben: hoe reageerden jullie ouders er op en hoe hebben jullie die overtuigd? (ik heb het er nu al 3 maanden over en ze zijn nog steeds niet ‘enthousiast’ of geïnteresseerd als ik er weer eens over begin… :frowning_face:)

mijn ouders waren wel enthousiast en mijn vader heeft me overal mee geholpen
zij hebben ook zoiets van het is jouw leven als je dit wil moet je het doen, het is iets wat je nu kan en later niet meer.
mijn moeder had er in het begin wel moeite mee, maar tegenwoordig met skype is het zo makkelijk om contact te houden

^Is het nivo verschil echt anders dan hier in NL ?

Opzich zou ik het doen, ookal zou je uiteindelijk niet een van de beste zijn. Het gaat natuurlijk ook om de ervaring he!

Ik heb nooit in Nederland gestudeerd dus ik kan het niet vergelijken, maar wat ik heb gehoord is het in Amerika over het algemeen wel makkelijker

tja misschien ook wel het verschil dat ik enig kind ben, als ik weg ben hebben ze ‘niemand meer’

ik ben ook enigst kind
en met kerst ben je 3 weken terug
en in de zomer 3 maanden!
mijn ouders is het alles meegevallen

ja klopt, maar dan moet je wel genoeg geld hebben voor tickets :stuck_out_tongue:

dat is zo rond de 2000 euro per jaar
je moet wel bedenken dat sommige scholen ook van jou verwachten dat je een deel van de kosten zelf betaald, naast het feit dat je daar waarschijnlijk ook gewoon een mobieltje wilt en een keer uit eten en naar een feestje en kleding kopen en noem maar op
dus daar moet je het wel goed over hebben, want het is niet allemaal gratis

Heb je al met een selectietraining meegedaan? Je kan namelijk een selectietraining doen en dan kun je dus een sportbeurs krijgen (met hockey).

Heb je ervoor gekozen om naar Amerika te gaan? Of toch niet?

Ga er niet vanuit dat ze nog reageert hoor … ^