Studeren in Amerika met sportbeurs

Hi guys,
Ik zit heel erg in dubio.
Ik heb namelijk de keuze om me in te schrijven bij madescholarships (www.madescholarships.com) om zo, door mijn hockey en schoolresultaten, mijn studie volgend jaar voor te zetten op een universiteit in Amerika en daar wordt dan in principe alles voor je betaald.
Zo’n dag is wel zwaar want je staat al rond 6/7 uur op, gaat dan 2 uur trainen, naar school, lunchen, school, dineren en weer 3/4 uur trainen. Super gaaf maar best zwaar als je het vergelijkt met mijn training nu (2x in de week 1.5 uur, 1x in de week 70minuten wedstrijd en - meestal - 2x in de week 30minuten hardlopen[wat fitness gaat worden]).
Qua schoolresultaten zit het wel goed en zou ik het op de uni moeten redden (Engels is op dit moment wel mijn zwakste vak maar dat moet lijkt mij wel goed komen daar) maar met hockey twijfel ik nog een beetje. Ik speel wel in de A1 en ga (sub)topklasse spelen en dat is in vergelijking met Amerika het hoogste niveau daar, maar ik ben zeker niet de beste uit mijn team dus weet niet of mijn hockeykwaliteiten goed genoeg zijn.

Nu zit ik dus in dubio of ik het moet doen of niet. Als je daar uiteindelijk zit hoef je bijna niks meer te betalen (onderdak, eten, sportkleding/attributen en studie worden voor je betaald) maar helaas moet ik wel 790 euro inschrijfkosten betalen (hierbij zitten oa de studie boeken, profiel op website (informatie lever je zelf aan), video bewerking van gemaakt beeld materiaal, uitsturen van profiel naar coaches, begeleiding met communiceren met coaches en controle van de registratie bij het NCAA clearing house inbegrepen.), rond de 50euro voor de SAT-test, 225euro voor de TOEFL test (hoef je niet te maken als je score hoog genoeg is bij de SAT maar daar ga ik niet van uit met mijn zwakte voor Engels) en 2000euro achteraf als je daadwerkelijk naar Amerika ga.

Dus voordat ik in Amerika zit ben ik rond de 1000euro kwijt, of ik nou uiteindelijk wel of niet geplaatst wordt.

Vinden jullie dit waard?
Moet ik dit doen?
(mijn motto is altijd: liever spijt van iets wat ik wel gedaan heb, dan spijt van iets wat ik niet gedaan heb)
En hebben jullie anders andere suggesties om in mijn tussenjaar(en) te gaan doen?

Dat geld is namelijk helaas wel een probleempje bij mij thuis, maar in principe betaal ik straks met een studie in Nederland wel bijna 2000,- per jaar i.p.v. éénmalig…

Thanks for reading! :heart:

Als je van jezelf denk dat je het kunt dan moet je het zeker doen anders is het zonde. Maar als je twijfelt dan zou ik er nog over na gaan denken. 1000 euro is niet niks.

Nee daarom… maar ik vind het moeilijk in te schatten hoe hoog mijn kansen zijn aangezien ik het gewoon heel graag wil haha. Maar mijn coach (met hockey) gaat me er ook bij helpen dus als hij er vertrouwen in heeft en diegene van madescholarships ook moet ik die 1000euro er maar voor over hebben misschien? IIG ben ik dan een ervaring rijker :slightly_smiling_face:

Als je word toegelaten en zo dan is 1000 euro erg weinig! Als ik naar de vs wil voor een high school jaar dan word dat veel duurder aangezien ik niets vergoed krijg, maar als ik jou was dan zal ik deze kans pakken!

tja of ik ga na m’n examenjaar een paar maanden diehard werken en de rest van het jaar reizen en dan gwn in Leiden beginnen aan m’n studie?

Klinkt als een kans waar wel wat risico’s aan verbonden zitten.
Ik zou als ik jou was allereerst goed nadenken of je de betreffende studie wel daar werkelijk wil volgen - en dus ook gaat afmaken. Bedenk je wel dat je niet ‘‘zomaar’’ met je (bachelor) degree van Amerika terug in NL een baan op niveau kunt krijgen. Binnen de EU mag je bijvoorbeeld wel overal dezelfde titel voeren, daarbuiten mag dit niet nadat je diploma officieel is gewogen en gecontrolleerd. Je bent er dus niet van verzekerd dat je diploma in NL (dezelfde) waarde heeft.
Bedenk je dus of je dit écht wilt, en of je in Amerika wil wonen/werken in de toekomst…

Uiteindelijk wil ik mijn master in Nederland (Leiden?) gaan afmaken, m’n bachelor dus gewoon in Amerika… ik zal dat eens even navragen hoe dat zit qua studie(keuze)

Ook ik heb contact gehad met madescholarships alleen dan vanwege tennis.
Ik wist dat ik naar amerika wilde om te studeren, maar heb er uiteindelijk voor gekozen om dit zelf te regelen, dus zonder organisatie (omdat ik en mijn ouders dit toch wel veel geld vonden, en dachten dat kunnen we zelf ook wel, ivm coachen en vrienden die er zelf ook ervaring mee hebben). Ik heb verder geen slechte verhalen over madescholarship gehoord en als je het via zo’n organisatie doet heb je wel een stukje garantie. Ik ben zelf goed terecht gekomen en ga over iets meer dan een week weer terug voor mijn 2e jaar.
Om je engels moet je je echt niet druk maken, dat is misschien de 1e paar weken lastig, maar daarna weet je niet anders. Ik heb juist ondervonden dat iedereen het knap vind en ze zijn allemaal heel behulpzaam. Op mijn universiteit is geen hockey team, maar ik denk dat je je zelf bang maakt met de hoeveelheid trainen en ook of je goed genoeg of niet bent. Er zijn verschillende divisies en de niveau verschillen qua school kan soms ook nog wel een groot verschil in zitten. Als je in zee gaat met madescholarships kan je dat ook aangeven en zij zullen zorgen dat ze een aantal passende scholen voor je vinden, waar je uit kan kiezen!

Ik denk dat ik het wel ga doen ja! Hoe heb jij het dan zelf voor elkaar gekregen en kostte dat niet alsnog heel veel geld? Hoe zijn je ervaringen verder met school daar in Amerika? :grinning: Wel aan te raden dus? Zijn er eigenlijk niet bepaalde leningen die ik af kan sluiten om dat geld toch rond te kunnen krijgen…?

Desnoods van je studiefinanciering? Want die heb je in principe niet meer nodig als je een sportbeurs krijgt lijkt mij…

Mijn vader heeft me zelf gefilmd en dat op youtube gezet. De SAT en toefl kosten idd ong. wat jij in je beginpost had gezet. Toen ik een school had gevonden kreeg ik allerlei papieren opgestuurd voor m’n visum aanvraag, daar moest je ook 15 euro voor betalen, speciale foto’s laten maken (10/15 euro), reiskosten naar amerikaanse ambassade. Verder moest ik nog een sportkeuring laten doen en een bloedtest (die bloedtest kostte best wel wat geld, maar bleek ik uiteindelijk ook in amerika zelf te kunnen doen, gratis). Dus de bijkomende kosten vielen uiteindelijk best wel mee. Ik ben op een goede school terecht gekomen en heb het heel erg naar m’n zin. mijn advies is als je kan zou ik het echt doen. Ik weet niet hoe het met beurzen in hockey zit, maar bij dames tennis, zijn er acht volledige beurzen te vergeven en wij hebben op dit moment 7 meisjes dus iedereen heeft een volledige beurs (alle kosten vergoed, eten, huizing, trainingen, school etc., behalve vliegtickets van nederland naar amerika en terug, en m’n eigen tennisrackets, en natuurlijk persoonlijke dingen). Ik krijg ook stufi zo’n 360 euro per maand dat gebruik ik voor m’n telefoonrekening, en als we een keer buiten de deur gaan eten en alle andere kleine bijkomstigheden.

Ik zeg DOEN! Ik zelf ben een paar maanden geleden de samenwerking met MadeScholarships aangegaan en ze zijn echt te vertrouwen! Ik doe trouwens atletiek. Ik heb ondertussen al contact met meerdere universiteiten. Ik zou het echt doen want ik denk dat het een super ervaring is! Ik ga trouwens in 2013:)

ja ik zou het ook niemand afraden!
met welke scholen heb je contact? nieuwsgierig

zijn dr best veel, teveel om zo op te noemen maar de interessantste zijn Michigan, New York, Georgia en Florida;) Welke zit jij dan?

Ik zit in kentucky

Oh wauw, je hebt de kans, dus waarom zou je het niet doen? Natuurlijk moet je er zelf wel 100% achter staan, maar ik zou het wel weten hoor :wink:
Wel balen dat je voordat je in Amerika zit al zoveel geld kwijt bent, maar het is wel iets wat je maar 1x in je leven meemaakt.

Ah okee leuk! En ga je ook echt vier jaar?

En idd ik zeg ook, je krijgt deze kans ook en niet heel veel mensen krijgen deze kans, het wordt waarsch echt de ervaring van je leven

ja ik heb net m’n 1e jaar gehad, en ga volgende week vrijdag weer terug!
Het plan is idd wel om m’n studie daar af te maken

hihi okee ik ben overtuigd, nu m’n ouders nog…?

Ik heb hetzelfde motto! Het is vast een geweldige ervaring en zo’n kans krijg je natuurlijk maar een keer. Als je dit je ouders meegeeft, met het feit dat je Engels ook vele malen beter wordt en je daar later ook veel aan hebt, heb je ze al wel voor een groot deel overtuigd denk ik! En tja, geld blijft altijd lastig natuurlijk…