Studeren aan een universiteit in het buitenland

Hoi allemaal!

Ik zit er aan te denken om een semester ergens in Europa te gaan studeren…
Ik heb al contact gezocht met mijn tutor en studieadviseur e.d., maar het is toch echt een gevalletje: “zoek het lekkur zelf uit!” Nu hoopte ik dat mensen die hier ervaring mee hebben misschien in ieder geval 1 dingetje aan mij uit zouden kunnen leggen…
Ik kijk namelijk op de websites van de universiteiten die mij interesseren, maar ik weet niet hoe ik erachter kan komen welke cursussen ik zou kunnen gaan volgen! Ze hebben het over undergraduate en postgraduate, maar ik weet niet wat ik ben :’) Ik ben een tweedejaars student en mijn bachelor duurt maar drie jaar… Als ik daar zou gaan studeren zou het waarschijnlijk in een uitloop worden na mijn derde jaar… Iemand die mij hier iets over uit kan leggen misschien? :slightly_smiling_face:

undergraduate is voor bachelors en postgraduate als je er een master wilt doen :slightly_smiling_face:

Super, dankjewel! :slightly_smiling_face:

Wat voor een opleiding doe je? Welk land wil je heen? Binnen of buiten Europa? Welke school zit je? Scholen hebben vaak contracten met andere scholen in het buitenland, omdat je vanuit de Nederlandse school vaak een verplicht vakkenpakket (of deels) moet volgen.
Als jij dit na jouw bachelor doet, is het dan gewoon een tussenjaar?

Er is dus geen programma op jouw school zoals Erasmus? Goh, ik denk dat je tot einde volgend jaar nog undergraduate bent. Begin met scholen te contacteren en te vragen wat ze aanbieden qua internationalisering en of je een vakkenlijst van vorig jaar mag zien.

Slotje, mag in dit topic :slightly_smiling_face: http://forum.girlscene.nl/forum/school/het-algemene-topic-voor-studeren-het-buitenland-meer-251672.0.html