Studentenvraag: hoeveel zijn jullie kwijt aan boodschappen?

Ik heb 200 te besteden aan eten per maand en dat is ruim voldoende :slightly_smiling_face:

Hm ja die hond zn eten is echt belachelijk duur. Elke 3/4 weken ruim 50 euro voor een zak, dus die reken ik ook bij de boodschappen haha. Maar je hebt helemaal gelijk hoor, als ik straks eenmaal op mezelf ben ga ik (weer) meer op mijn boodschappen letten. Ik zie ook niet altijd de bonnetjes hoor, maar wij eten bv echt veel kaas thuis en dat is ook vrij duur.

Maar ik zorg ook weleens een weekje voor mezelf en dan ben ik nooit meer dan 15 euro kwijt, als het niet minder is. Voor de topicstarter, omdat mijn andere posts over gezinnen gingen haha :slightly_smiling_face:

Ik ben rond de €30,- per week kwijt

Ligt ook een beetje aan je eetgewoonten, welke weken je feestjes hebt etc. Of er veel mensen blijven eten of niet.

Ik kan week leven voor 10-15 euro aan boodschappen. Maar veel studenten geven wel iets van 20-30 per week uit. Bij mij scheelt het enorm dat ik niet van frisdranken zoals cola houdt, chips etc. heb ik ook nooit in huis. Ik bezuinigde echt niet op mn boodschappen, van thuis kreeg ik ook echt niet veel mee behalve kaas. Maar gewoon omdat ik dus voornamelijk gezond eet. Ik kook ook vaak voor meerdere dagen.

Het ligt er een beetje aan of ik echt alleen eten koop of ook shampoo en al dat soort dingen, maar rond de 20/30 per week. Maar dat is niet in Nederland dus ik weet niet wat ik ‘thuis’ uit zou geven, en ik eet dus ook nooit bij m’n ouders ofzo (gaat moeilijk haha).

Ik geef 200 euro per maand uit ongeveer, met mijn vriend samen 400 dus.
Maar daar gaan we ook 1x per maand van uit eten en we eten alleen biologisch vlees en voornamelijk a-merken dus dan loopt t ook wel snel op.

Goed topic. Thuis geven mijn ouders 700/800 euro per maand uit aan boodschappen. We zijn met z’n 5e thuis en we hebben een kat. Maar onze koelkast is dan ook altijd rijk gevuld (volgens mijn vriendinnen heb ik echt een hemelse koelkast) en ook qua fruit, drinken, snoep, koekjes, snacks echt veel. Als ik op mezelf ga wonen moet ik echt opeens ga omschakelen. Niet dat ik het erg vind, maar het wordt wel even heel anders! Euroshopper heb ik nog nooit in huis gehad, maar dat zal ik dan vast moeten kopen. En ik heb echt een verschrikkelijk grote liefde voor fruit maar dan ook echt druiven van 4 euro per bak e.d. Mwehhh ik wil niet bezuinigen, gelukkig blijf ik nog wel anderhalf jaar thuis.

15 euro per week als ik zuinig doe en 30 euro per week als ik ‘normaal’ eet. Gemiddeld 20, want meestal let ik toch wel een beetje op wat ik koop en eet ik in het weekend thuis (ik heb het dan wel alleen over eten en drinken nu).

Ik eet in het weekend thuis en meestal 1 avond door de week bij mijn vriend, dus dan moet je rekenen 3 avonden avondeten en 4 dagen lunch/ontbijt/tussendoor ongeveer. Ik ben daarvoor denk ik rond de 15/20 euro per week kwijt, maar ik zou gewoon rond de 20/30 per week rekenen, dus tussen de 100-120 per maand aan boodschappen ongeveer.

Hangt van je huis af… Wij zijn met z’n 10en en als ik een keer in de week kook voor een mag of 4 à 5 kan ik de rest van de week wel met huisgenoten mee-eten… Dus dan ben je niet zo belachelijk veel kwijt (:

Ik ben in het weekend thuis en ik geef 15 a 20 euro per week uit en ik doe redelijk zuinig, af en toe koop ik eens wat luxere dingen maar meestal gewoon basis.

Eh. Ik geef echt belachelijk veel uit volgens mij :’). Ik zit rond de 60 euro. MAAR dan reken ik sigaretten even mee en ik rook veel te veel dus ja.

Ik geef ongeveer 10 tot 15 euro per week uit. Maar dat is nog toen ik heel de week voor mezelf moest koken en nu eet ik ook wel eens met huisgenootjes en mensen van mijn vereniging, dus het kan verkeren haha.

Tellen jullie trouwens ook drogisterij boodschapjes hierbij op of echt alleen etenswaren?

Ik geef ongeveer 25 euro per week uit

Ik geef echt heel weinig uit, tussen de 10 tot 15 euro per week, denk ik. Maar ik eet vaak samen met vriendinnen en vries ook eten in.

Ik wel shampoo, tandpasta etc. Maar geen makeup.
En wel van die belachelijk dure dingen zoals wasmiddel en vaatwastabletten.

Ik was ongeveer €20 per week kwijt bij de supermarkt. Ik had een eigen keuken, dus dat was allemaal voor mezelf. Dingen als shampoo reken in daar niet bij, dat kocht ik eens in de zoveel weken.

Ik kocht trouwens bijna alles bij de Aldi, dat scheelt ook behoorlijk. Dingen die ze daar niet hebben haalde ik bij de C1000/Jumbo.

Shampoo e.d. krijg ik nog van mijn ouders, dus die hoef ik eigenlijk niet te halen. En huishoudelijke aankopen mag ik afhouden van mijn huur, hoorde ik van mijn huisgenootje.