Studentenvraag: hoeveel zijn jullie kwijt aan boodschappen?

Hoi meiden!

Ik ga volgend jaar studeren, en aangezien mijn opleiding nogal ver weg is aan mijn woonplaats op het moment heb ik besloten om op kamers te gaan.

Ik probeer hierbij dus een soort overzicht te maken van wat ik dan maandelijks kwijt ben aan het leven op mezelf.

Ik ben dus bij het punt boodschappen aangekomen, alleen dat is iets wat ik niet zo goed kan inschatten.

Dus hierbij mijn vraag: hoeveel zijn jullie maandelijks kwijt aan boodschappen?

Bedankt!

Ik denk maandelijks rond de 160!

Ik denk dat ik rond de 120 euro per maand zit!

Ik zit rond de 30 euro per week.

Oke bedankt!

Ik vroeg aan mijn vader wat hij kwijt was aan boodschappen en hij zei: uhh 500/600 euro per maand ofzo?

haha ik ben wel heel blij dat er een groot verschil zit tussen een student en een volwassen persoon

Ik ben echt erg…
Woon niet op mezelf, maar als mijn ouders op vakantie zijn zit ik al zo aan 60 euro per week.

Dus 240 euro per maand. Hoewel het wel per week zal verschillen. :ninja:

Dat is wel heel veel hoor. Maar bedoeld je vader niet voor het hele gezin?(dan is het alsnog veel hoor)
Ik ben trouwens ook geen student meer…

Het ligt er ook een beetje aan wat voor eter jij bent. Mijn moeder is wekelijks iets van 70 tot 100 euro kwijt dacht ik. Maar wij zijn met z’n 4en thuis. Dus ongeveer 25 euro p.p.p.w. Denk dat je met 100 euro per maand het wel goed kan redden alleen.

tussen de 120 en 150 voor een gezin voor een hele week is toch niet zoveel? Ik denk dat wij (met zn drieen, drie volwassenen en een hond) ook wel aan minstens 100 euro per week komen.

O wauw dan eten wij echt veel. We zijn met z’n tweeën + twee katten, en er gaat toch wel zo’n 100 euro per week op aan eten en drinken.

Ik vind dat best wel veel. Wij zaten met z’n 5en(4 volwassenen, kind van 7 en ook nog de vriend van mijn zusje vaak erbij) rond de 70 euro per week.

Misschien was bij het andere gezin meer te besteden? Of wordt er veel bij jullie bespaard, want ik vind dat ook best normaal hoor.

Hm ja wij hoeven ook niet zo heel erg op het geld te letten, dus dan koop je ook gewoon meer al letten we nog steeds altijd wel op aanbiedingen. ‘Vroeger’ gaven wij ook veel minder uit want toen hadden we minder geld. Wij zijn ook vrij grote eters moet ik zeggen en de hond eet speciaal voer dat vrij duur is helaas.

Wij hadden dan geen hond(alleen 2 cavia’s maar ja die eten niet zo veel :wink:). Maar ook wij zijn erg grote eters. Ook hoeven we niet op het geld te letten, maar hadden we meer zoiets van, waarom duur doen als het ook stukken goedkoper kan?

Ik ben er ook voor aan het kijken, ik ga namelijk samen met mijn vriend een huis kopen. Hij zei dat we 200 euro per persoon per maand kwijt zouden zijn, maar ik denk wel dat het minder kan zijn eigenlijk. Met z’n tweetje 400 euro per maand is echt heel veel! Ik gok 300 euro samen per maand.
Je moet gewoon goed aanbiedingen shoppen. Macaroni in de aanbieding? 4 pakken inslaan! Broccoli in de aanbieding? Maak het schoon en vries het vast in voor volgende week. Vlees in de aanbieding? Invriezen maar!

30 euro per week :slightly_smiling_face:

Zo’n 30 per week.

Mijn ouders zijn gescheiden en hij woont nu alleen en ik ben er alleen in de weekenden… dus het is alleen voor zichzelf. Hij gaf dan wel weer aan dat hij super veel overbodige spullen koopt hoor

Ik woon samen met m’n vriend en we geven per maand ongeveer 400 euro uit aan boodschappen. Daarbij zitten ook supplementen als whey, vitamines enzo. Toen ik nog op mezelf woonde, gaf ik 150 euro per maand uit aan boodschappen.

Rond de 35,- per week denk ik. Ik haal mijn groenten/fruit op de markt. Veel goedkoper als in de supermarkt! :slightly_smiling_face: