Studentenverenigingen in utrecht

Hoi allemaal,
ik las in het algemene en wat oudere topic dat sommige meiden lid zijn van studentenverenigingen in Utrecht. Ik ga in Utrecht studeren maar zal de UIT helaas moeten missen.
Ik zit te twijfelen tussen UVSV, Unitas, Veritas en Triton(roeien).
Ik weet dat het UVSV ongemengd is en corporaler. Maar weet iemand het verschil tussen Unitas en Veritas? En als je lid bent van een van de vier verengingen zou je mij er wat meer over kunnen vertellen?

dank jullie

Ga je op het hbo of op de universiteit studeren? Je bent niet verplicht om bij een studentenvereniging te gaan hè. :’) Als het je niets lijkt of als het je niet aanspreekt, moet je er gewoon niet bij gaan. Op het hbo (bij mijn opleiding, ik studeer ook in Utrecht) is bijna niemand lid van een studentenvereniging. Op je opleiding zelf maak je meer dan genoeg vrienden en vriendinnen.

Super leuk, een studentenvereniging! Beste keus uit mijn leven geweest :slightly_smiling_face:. Ik leer bij mijn studie juist nauwelijks mensen kennen omdat iedereen er echt voor zichzelf komt en dan is een vereniging wel echt een goede oplossing.

Volgens mij is veritas nog wat corporaler dan unitas maar ik kan er eigenlijk niet heel veel over zeggen!