Studentenvereniging

Zitten jullie bij een studentenvereniging, studievereniging of dispuut?

Ik ga volgend jaar namelijk in Amsterdam studeren en er is binnenkort open huis daar bij een aantal studentenverenigingen, maar ik vroeg me gewoon af wat het in werkelijkheid nou eigenlijk inhoud, of je het ook kunt toen als je op het HBO zit en of het school gebonden is.

Nou ja vertel erover :slightly_smiling_face:

Edit: Ook als je er niet zit en waarom je het dan niet leuk lijkt of waarom je het niets vind.

volgens mij zijn er geen studentenvereningen gebonden aan HBO-opleidingen, behalve dan aan de Hoge Hotelschool. Zover ik weet.

Nou ik hoorde dus van iemand dat er ook studentenverenigingen zijn die niet gebonden zijn aan een school. Maar dat weet ik dus niet zeker.

ik heb het even nagevraagd aan mijn zus, volgens haar mag je als hbo’er ook gewoon aansluiten bij een studentenvereniging. Dus er zijn geen aparte verenigingen voor mensen die Hbo doen of Universitair.

Ik studeer Rechten aan de uni Leiden en ik zit niet bij een studentenvereniging en wel hierom;

Je hebt bij vrijwel alle verenigingen ontgroeningen en weiger te luisteren naar iemand die er plezier in heeft eerstejaars te pesten en te vernederen.
Verder ben ik niet zo’n verenigingsmens, als helemaal niet van de jasje-dasje disputen of de in mijn geval, vrouwendisputen, waar het vaak de regel is dat je op je dispuutsavond tot een bepaald tijdstip niet met mannen mag praten.
Buiten dat kost het geld en brengt het allerlei verplichtingen met zich mee zoals verplicht borrelen, dineren etc.
Ik doe niet aan verplicht, ik doe waar ik zin in heb :wink:

tjaa maar je maakt wel makkelijk veel vrienden, en je leert heel veel mensen kennen. Mijn zus vindt het iig heel erg leuk en zit in een Jaarclub + Dispuut.