Studentenvereniging

Hi!

volgend jaar ga ik in Amsterdam studeren en ik wil heel graag lid worden van een studentenvereniging. Eerst wilde ik bij ASC, het koor. Maar ik hoor steeds vaker dat ze daar echt heel erg streng zijn en dat je aan het KMT al honderden euro’s kwijt zijn. :flushed:
Nu zit ik aan LANX te denken, maar ja… beetje het zelfde verhaal.

Ik wil sowieso lid worden van een vereniging, dus liefst geen comments over dat studentenverenigingen nutteloos en stom zijn enzo. Ontgroening hoort er nou eenmaal bij!! :beer:

Ik wil het liefst bij een vereniging met een sociëteit en met een groot reünisten-bestand. Heeft iemand hier ervaring met studentenverenigingen en ontgroeningen in Amsterdam? Ik ben heel benieuwd wat jullie verhalen zijn en of jullie het leuk vinden!! :upside_down_face:

Liefs,
Susie

Er is een algemeen topic over studentenverenigingen, dus misschien zijn daar mensen actief die bij een van deze verenigingen zitten.
http://forum.girlscene.nl/forum/school/ben-jij-lid-van-een-studentenvereniging-vertel-er-iets-over-265620.275.html
Ik ben zelf niet lid van een studentenvereniging in Amsterdam maar bij mijn vereniging kostte de introductieweek (dat was zo’n 7 dagen inclusief weekend) ongeveer 30 euro.

ASC zal je niet alleen dan veel geld kosten, want dat blijf je houden. Daar ben je zeker wel honderden (denk 200/300) euro’s per maand aan kwijt. Ik zou absoluut lid worden. Er is niks mooier dan het corps.

Als je niet zeker weet wat voor vereniging iets voor je is, gewoon ontdekken en sfeer proeven bij open feesten en logeren in verenigingshuizen, dan merk je vanzelf wat het beste bij je past.

Ik ken niemand die bij een vereniging ken, hoe zou ik daar dan kunnen logeren? :flushed:

Hoeft ook niet. Als er een open feest is, moet je dat gewoon aangeven dat je in een huis wilt slapen. Word je in een willekeurig huis geplaatst

@invitesyouin

Ben jij lid van ASC?

Nee, ik studeer niet in Amsterdam. Ben wel ergens anders lid