Studentenvereniging in Den Haag

Hi forummers,

Ik ga vanaf september in Den Haag studeren aan de Haagse Hogeschool. Nu hoor ik van mensen om me heen die al aan het studeren zijn dat het erg leuk is om je bij een studentenvereniging aan te sluiten. Nu heb ik daar een paar vragen over. Wat houdt het in, wat zijn de voordelen ervan en in hoeverre kloppen de wilde verhalen over ontgroeningen die ik om me heen veel hoor? Studeert er toevallig iemand in Den Haag die zich daar bij een studentenvereniging heeft aangesloten? Welke verenigingen zijn er en hoe kom je erachter of een studentenvereniging bij je past?

Sorry voor de vele vragen, maar ik hoop dat jullie er een antwoord op hebben!

hee ik begin dit jaar in leiden maar ik ga niet bij een studentenvereniging. Basically ga je bij een soort groep, zodat je makkelijker vrienden kan maken waar je studeert enzo. Ook heb je dan in de toekomst goede connecties. Eerlijk gezegd vind ik niet dat ik het nodig heb want ik ben sociaal genoeg, en in mijn mening is het het gewoon niet waard.
De meesten hebben inderdaad ontgroening (soms ook kenningsmakingsweek /weekend) en dan doen ze zo van oh het valt erg mee en het duurt toch niet zo lang enz enz, mijn zus ging bij eentje waarvan ze zeiden dat er helemaal geen ontgroening was- alleen een kenningsmakings weekend en dus dacht ze oh gezellig. Naja dat weekend was dus hell- ze was ergens op het platte land, telefoon meteen afgepakt en ze moest belachelijke dingen doen (bv uren lang stilstaan in de regen zonder te bewegen) en ze moest ook nog betalen. ze is meteen weer gestopt toen ze terugkwam van dat weekend. Haar vriend zit ook bij een vereneging maar die wist wat hij zou meemaken en nu dat hij er een paar jaar zit vind hij het leuk. (hij heeft wel veel verplichtingen zoals huisdinee een keer per week, dan nog een paar dagen per week moet hij in een bepaalde kroeg werken en meehelpen en er zijn behoorlijk veel regels.)

het hangt er echt van af wat voor persoon je bent. Veel mensen vinden het helemaal niet erg en ik snap het wel ik ben er gewoon te koppig voor :stuck_out_tongue:
Voor zover ik weet als bewoner is het in den haag niet eens zo belangrijk in een vereniging te gaan, in leiden is het al gebruikelijker maar in den haag zijn er ook veel minder. Ik zou eens goed na kijken hoe streng ze er zijn en wat voor soort vereniging ze zijn.

sorry ik ben niet de beste hulp. dit is alles wat ik weet en ik ben niet bepaald objectief door mijn ervaringen :p. Als je researched kom je er ook achter of er een meer bij je past dan de andere want er staat altijd wel bij waarvoor ze staan enzo. Veel plezier:) ik hoop dat dit niet te lang en saai was hha

Bedankt voor je reactie!
Ik woon niet in Den Haag en als ik daar ga studeren blijf ik gewoon thuis wonen, maar kreeg toch door een aantal vrienden de indruk dat het erg leuk/handig is om je aan te sluiten bij zo’n vereniging. Ik denk eerlijk gezegd dat ik ook te koppig zou zijn voor zo’n ontgroening, haha. :stuck_out_tongue: