Studentenvereniging Amsterdam

Hi!

Ik zit te twijfelen om aankomend jaar lid te worden van SSRA, NoNoMes of Unitas ( Amsterdam)
Nu is mijn vraag wie heeft ervaring met deze verenigingen en de ontgroening?

Ik heb heel internet doorzocht om relevante informatie te vinden en persoonlijke ervaringen helaas valt dit erg tegen.

Alvast bedankt :slightly_smiling_face:

Up want ik ben ook wel benieuwd

Edit: toch maar weg ivm herkenning

Iemand die ik ken zit bij nonomes en vindt dat helemaal niks. Ze had zich opgegeven voor een dispuut (doet blijkbaar iedereen daar) en moest drie weken non stop beschikbaar zijn terwijl ze ook gewoon college had waar ze elke dag brak naar toe moest. Ze heeft dit niet volgehouden en is gestopt!

@Klaasje Ik heb helaas je bericht gemist, zou ik prive misschien het mogen vragen?

@Astrifer Leuk! Naar welke vereniging gaat jouw voorkeur uit?

Ik ben bij Unitas geweest toen en ik vond het daar heel erg leuk. Ik overwoog om bij Unitas te gaan, maar toen woonde ik nog thuis dus vond het niet haalbaar. Unitas heeft wel een zware ontgroening en vergt veel toewijding, dus daar moet je wel van houden.

Maar de enige manier waarop je erachter kan komen wat je leuk vindt, is langs gaan wanneer een open feest is. Dat zou ik echt, echt doen als ik jou was.

Ik was een keer op een feest van NoNoMes en dat was best tof alleen t schijnen wel echt ballenverenigingen te zijn. Als je daar van houdt zit je vast wel goed, (vooral SSRA is erg dacht ik).

Thanks iedereen, zeker van plan langs te gaan! Zit nu in mijn eerste studiejaar en het lijkt mij wel leuk om ergens bij te gaan volgend jaar. Ga maar eens ervaren hoe hoog het ‘ballen niveau’ is.

Ontgroeningen zijn bij alle grote verenigingen kut, maar ze gaan ook weer voorbij.

En daarna heb je voor altijd iets om aan terug te denken: als ik dat toen kon, kan ik dit nu ook

Ik weet om eerlijk te zijn helemaal niks over Amsterdamse studentenverenigingen, studeer er pas vanaf september!

Ik ga tijdens de intreeweek overal eens langs en dan kijken, ben eigenlijk sowieso niet het type dat iedere donderdagavond perse uit wilt gaan en meer bier dan water drinkt. Ben op mijn huidige studie actief in de studievereniging, dat is ook heel leuk! Wordt nog afwegen!

Ik ben ooit bij een feest van Unitas geweest en heb toen ook overwogen om lid te worden. Ik vond het heel gezellig, leuke mensen en niet te corporaal!