Studentenstad Leiden?

Hee,

Ik wil volgend jaar waarschijnlijk studeren in Leiden, en later ook op kamers. Nu vraag ik me af hoe Leiden zelfs is als studentenstad. Woont iemand zelf op kamers in Leiden of kent een zus/vriendin/vriend die in Leiden op kamers zit? Het komt op mij nogal duf over namelijk, qua uitgaan etc.

Ik heb 17 jaar in Leiden gewoont en ik vind het echt dood. De stad is saai en je kan er ook niet leuk uitgaan.
(maar dat is mijn mening)

Leiden vind ik persoonlijk wel leuk hoor, maar ik woon hier al 14 jaar,

Ik woon naast Leiden, maar ik vind het wel een gezellige stad opzich! Misschien moet je er zelf eens een weekendje naartoe?

Ik heb een jaartje in Leiden gestudeerd. Niet op kames, reisde elke dag heen en weer. Leiden is wel een leuk studentenstad, mensen zijn gezellig enzo. Alleen er heerst wel echt concurrentie tussen studentenverenigingen dat vond ik wel jammer. Hier in Rdam vind ik het studentenleven wel leuker.

Ik woon naast leiden, stad vind ik erg leuk! Vooral met 2 & 3 oktober (a) Maar qua een kamer zoeken, succes. ;p

Woon vlakbij Leiden. vind het geen aanrader. beetje saaie stad

Vrijdag ga ik daar naar en feestje, ben benieuwd :slightly_smiling_face:
Ze zijn er daar wel héél veel van de studentenverenigingen en tja… daar moet je van houden.

Hoihoi, ik woon naast leiden.
om te shoppen is het wel chill… misch beetje klein… maar alles beter dan warmond!
qua stappen? mhua. idonno. je het incasa, en ,de bob ,en ,de hifi en nog wat andere dingen dat is wel leuk maar niet echt dat er nou een heel nachtleven is in leiden xdd
2&3 oktober zijn geweldig! :relieved:

Succes!

sassemer hieer

Ik woon er vlakbij en heb deze indruk ook wel enigszins. De uni maakte ook niet zo’n indruk op me.

Mij lijkt het echt helemaal 10x niks. Het is echt een ballenstad. Dus als je houdt van heel veel kak en studentenverenigingen moet je er vooral heen gaan.

Haha mijn vermoedens komen wel een beetje uit.
Het probleem is dat in Leiden wel de studie zit die ik wil, in Utrecht zit iets soortgelijks maar daar is een loting en ik vind de studie ook wel iets minder. Maar Utrecht is wel een super stad. Ik woon zelf in Den Haag en Leiden heeft dan het voordeel dat ik nog redelijk dichtbij huis zit en niet gelijk op kamers hoef.
Lastig lastig …
Bedankt voor jullie reacties!

DH - Utrecht is ook prima te doen met de trein het eerste jaar.

Lies, als jij naar utrecht gaat, móét je van mij op kamers;)

De bob zit in noordwijk ;p De hifi is leuk, daar komen de kakkers…en bij InCasa komen vooral…tsja, echt van die leidse mensen om het maar even zo te zeggen. (: En je hebt nog de harmo en een heleboel andere kroegjes! Maar het nachtleven is in nederland sowieso niet zo geweldig ;p

Dan zou ik naar Leiden gaan hoor, je kiest toch in eerste instantie op studie en niet op stad neem ik aan… Als je niet weet waar de studie je het meest aanspreekt oke, maar nu zou ik gewoon naar Leiden gaan. En het is ook niet zo dat Leiden nou zo vreselijk stom is ofzo, ik vind het een leuke stad en wat ik gehoord heb is het ook best een leuke studentenstad. En de mensen die ik ken die daar studeren zijn écht geen kakkers/ballen/watdanook!

Ik studeer in Leiden, ik zit daar ook op kamers. Ik vind Leiden juist helemaal niet saai! Het is wel zo dat er concurrentie is tussen de studentenverenigingen en niet-leden onderling, maar is dat niet in elke studentenstad zo? Ik vind de sfeer in Leiden echt heel goed, die grachtjes, oude pandjes enz… Vooral in de zomer is het er echt leuk! Lekker op een bootje in de gracht chillen en een boekje lezen…

het is echt een supergezellige stad! ik heb niet de indruk dat het een duffe studentenstad is ofzo, ga idd lekker een weekendje/avondje kijken! bovendien is de Uni Leiden gewoon een topuniversiteit, alles is goed geregeld etc. =)

up