Studentenmaaltijd

Helloo, ik zit nu ongeveer een maand op kamers en mijn eigen maaltijden gaan niet verder dan aardappelen met een andere groente en vlees, en pasta…
Hebben jullie misschien nog wat culinaire hoogstandjes die goedkoop en makkelijk klaar te maken zijn?

Groenten en vlees met pasta samen? Je kunt ook de soorten pasta’s afwisselen, rijst eten, bami, ovenschotels, zelf pizza’s maken…

Soep
Sla/salade

haha nee ik bedoelde of pasta of aardappelen

Misschien eens in de Allerhande kijken? Daar staan altijd wel dingen in die je voor goedkoop kunt maken.

• Gyros wraps! Zalm wraps.
  • Hartige taart.
  • Pitabroodjes met shoarma

ik maak vaak ook rijst met sausje en groente en garnalen
of couscous
salades
inderdaad vaak pasta of verse soep kan ook fijn als lunch
gewoon beetje recepten van van alles uitproberen

Veel éénpansgerechten: chili, goulash, curries (voor curries koop je 1x zo’n grote pot met currypasta, die is een paar maanden houdbaar in de koelkast)…

Verder ben ik gek op soepen:
Ik maak regelmatig minestronesoep, met wat voor groenten er op dat moment in de aanbieding zijn koken in bouillon, helft ervan pureren, klein beetje gepureerde tomaten erbij, paar mini pasta schelpjes erbij, en ik vind het zelf lekker met een schepje pesto en wat gescheurde mozzerella.

En allerlei groentesoepen: prei aardappelsoep, broccoli aardappelsoep, groentesoep met vermicelli (veel lekkerder met verse groenten dan met zo’n soeppakket!)…

Verder kook ik heel vaak grote voorraden en vries het dan in zodat ik de volgende week minder hoeft te kopen :wink:

Ik heb een paar kookboeken waar ik graag dingen uit klaarmaak.
Het fokke & sukke kookboek en het kookboek “hoe overleef ik als keukenprins(ses)?”.
Het margriet kookboek is heilig voor mij. Daar staat zo veel nuttige informatie in. Het kost trouwens wel een paar duiten om die aan te schaffen, maar je hoeft nooit meer je moeder te bellen om dingen te vragen als “hoe lang moet je een ei koken voor het hardgekookt is” en “hoe moet je sperziebonen maken?”

Vind studentenmaaltijd altijd zo vreemd klinken… je kan alles eten terwijl je op kamers zit lijkt me?
Ik wel in ieder geval, alleen vooral dus zodra het in de aanbieding is of van de lidl/aldi/markt/toko/groenteboer/turk komt =)

En met dit weer zeg ik stamppot! Met worst/gehaktballetjes… etc. =)

ik vind deze blog altijd heel handig en leuk: gewoonwateenstudentjesavondseet.blogspot.com :slightly_smiling_face:

Ik maak ook veel Indische gerechten zijn vrij simpel te maken. Gebakken aardappelen met kip en paprika is ook erg lekker. Gerechten met rijst zijn ook snel en makkelijk te maken en erg lekker.

Succes

Mijn moeder maakt soms nog een gerecht uit haar studententijd: macaroni met ham, perzikken en tomatensaus, alles in 1 pan. Ik ben de naam vergeten, maar het is zo lekker en zo simpel :grinning:

Wat je ook kunt doen is bij de AH recepten halen die voor in de winkel liggen, en daar zelf een draai aan geven als je iets niet lust. Dat zijn vaak makkelijke en snelle gerechten, en is weer eens iets anders dan je vaste maaltijden (:

Maaltijdsalade.
Pizza.
Zalm, spinazie met boursin en pasta.
Aardappels, groente, vlees. Kan gekookt of gebakken aardappels.
Chinees afhalen als dat mogelijk is.
Sushi.
Broodmaaltijd met soep.

pannekoeken :slightly_smiling_face:

http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/gezonde-studentenmaaltijden-227098.msg12432189.html#msg12432189