Studentenhap-spots

Hey allemaal!

Het leek me leuk om een topic te openen waarin mensen hun favoriete studentenhap-spots kunnen delen. Onder een studentenhap verstaan we natuurlijk een lekkere maaltijd voor onder de 10 euro.

Dus: ken jij een leuke spot waar je leuk, lekker en - allerbelangrijkst - goedkoop kan eten, laat het ons weten!

Laat ik dan maar beginnen met een leuke studentenspot in Utrecht, namelijk café Florin. Voor 6 euro kun je daar op maandag en dinsdag een studentenhap scoren. Je kan (volgens mij) kiezen uit 3 menu’s. Ik had een biefstukje met frietjes. Altijd lekker!

Café Florin: Nobelstraat 2 - 4, Utrecht

Niet altijd onder de tien euro, maar ik vind het ontzettend leuk en lekker om naar de Vapiano te gaan!

Leuk topic, ookal ben ik nog niet echt bekend in Utrecht :stuck_out_tongue: Maar zo kan ik iig de leuke plekjes ontdekken

Ik heb er een paar in Leiden =)
Donatello’s, pizzeria op Haarlemmerstraat 20. Pizza’s vanaf 7.50, pasta’s vanaf 6.95.

Restaurant Quintus, op studentenvereniging Quintus. Keuzemenu met hoofdgerecht voor 4.50 (of de luxe optie voor 5.95). Voorgerechten en toetjes vanaf 1 euro. Je moet hier wel reserveren, en hij is alleen van maandag t/m donderdag open voor studenten.

Jaaaa Vapiano!

upje!

1e/2e kamer in groningen!

In Amsterdam kun je op Leidseplein in de hoek naar de Burgerking voor 10 euro onbeperkt spareribs eten bij een sportscafé. Het drinken is er alleen wel duur, maar je kan wel vier flesjes bier voor 11.50 splitten, dus dat is dan wel oké.

Als je die straat tussen diezelfde Burgerking en het sportscafé ingaat, kom je sowieso in een straat met allemaal goedkope pizza’s. De ~dacht ik~ eerste straat links heb ik een keer ergens random gegeten en damn, de pizza was lekker. Kostte ook echt geen drol, elke pizza was vijf euro.

Ik hoor mijn huisgenootjes ook vaak praten over Vapiano. Zit die ook in Utrecht? Wat voor een soort restaurant is het?

-

Hoort dit niet thuis bij food? (:

Ik weet niet of je het overal in Nederland hebt, maar Happy Italy!

(zit in ieder geval in Rotterdam en sinds kort ook bij mij in de buurt, dus dacht dat het an ook wel ergens anders zit maybe)