Studenten weekmenu

Ik ga binnenkort op kamers en ben echt van plan om zo goedkoop mogelijk te leven. Eén van de tips die ik telkens voorbij zie komen is ‘koop voor de hele week boodschappen’. Nou heb ik al wat ideetjes van ingrediënten en receptjes die je dan voor een week kan maken (dus dat je de paprika de ene dag gebruikt in de pastasaus en de andere dag in je omelet), maar ik zou het leuk vinden als iedereen hier zijn ‘weekmenu’ neerzet! Zo krijg ik weer wat inspiratie en hoef ik niet elke week pasta, noodles, rijst en aardappelen te eten :stuck_out_tongue:

Ik heb niet echt een weekmenu maar koop ook altijd voor 1 week boodschappen.
Met pasta kan je heel goed varieren, stamppot is ook lekker vind ik zelf, wokgerechten kan je eventueel ook maken, met rijst kan je ook goed variëren.

Mocht je nog meer tips willen dan hoor ik dat wel. :slightly_smiling_face:

Maar wat heb je bijvoorbeeld deze week gegeten? Zo bedoel ik het meer :stuck_out_tongue: Dat ik gewoon wat inspiratie krijg van wat andere studenten in de week zoal eten :wink:

Ik heb vorige week wel heel goedkoop stamppot gemaakt! Rode kool stamppot. Een pot rode kool van 60 cent bij de lidl, een zak aardappelen bij de lidl van 1.70 (maar voor de helft gebruikt) en spekjes die je zelf nog moet bakken (1.30). We aten met 3 personen dus dan kom je op ongeveer een euro per persoon.

Verder eten wij in huis gewoon heel vaak samen, ik hoef dan maar 1x boodschappen te doen om te koken en voor de rest alleen drinken, brood, beleg en tussendoortjes voor school. Dan ben je behoorlijk goedkoop uit!

Ik kook sowieso vaak voor twee dagen, omdat ik anders een halve pot pastasaus/een halve courgette etc overheb. Dat gooi ik dan in de koelkast/vriezer zodat ik het later de week kan eten.

Deze week:
Zaterdag: Salade met rucola, cherrytomaatjes (was al restje) en mozarella en tomatensoep
Zondag: pasta met Boursin Cuisine (half kuipje), champignons, vegetarische spekjes, rucola en geraspte kaas
Maandag: tomatensoep met een tosti
Dinsdag: uit eten
Woensdag: ovenschotel van aardappel anders: aardappelschijfjes, champignons, courgette en vegetarische spekjes met geraspte kaas erover
Donderdag: zelfde als woensdag
Vrijdag: pasta met boursin cuisine, vegetarische spekjes en courgette met kaas

Lijkt heel eentonig, maar dit is lekker en snel klaar haha xD

Ik heb het geluk dat ik een vriezer in mijn huis heb staan die ik maar met twee (!) huisgenootjes hoef te delen. Dus kan ook bijvoorbeeld een pak gehakt kopen en die per portie invriezen had ik al bedacht. Maar ik er de ene keer een ovenschotel van en de andere keer pasta.

Ik zag ook een heel leuk idee dat je een grote pan soep maakt en dat invriest in kleine bakjes en dan steeds maar 1 portie hoeft te ontdooien haha

Ja dit kun je eigenlijk met alles doen, pastasaus bijvoorbeeld!

Ben echt al helemaal plannetjes aan het bedenken. Volgende week moet het dan echt maar gebeuren xD

Ik eet eigenlijk alleen maar dit:

Kip, wraps, veldsla
met een heerlijk sausje.

Gewoon omdat het makkelijk eet zonder eet tafel en het is echt lekker! en snel klaar.

Heb nog een blikje doperwtjes staan, dus ga donderdag voor mij en mn vriend pasta met zalm, doperwtjes en creme freche of boursain ofzo maken.
Wordt vast lekker :stuck_out_tongue:

maandag: spinazietaart (je moet sowieso een éénpersoons ovenschoteltje aanschaffen. Is mega handig en ziet er ook lief uit haha

dinsdag: couscous met gehakt en wokgroenten (helft invriezen en volgende week eten)

woensdag: pasta met rode pesto, creme freche, spekjes en rucola (is cheap want pasta is sowieso goedkoop natuurlijk en hoef je niet zo veel van en de rode pesto kan je ook makkelijk bewaren.

donderdag: nachoschotel

vrijdag: wraps (met overige dingen die over waren na nachoschotel, kan dr makkelijk weer bij dan)

zaterdag: andijviestamppot met gekruid kiplapje (want lust geen speklap)

zondag: groene curry met erwten en sperziebonen, rijst en kip

Ik hou wel er van om elke avond gewoon normaal te koken. Maar ik ben sowieso altijd wel rond de 5 euro kwijt aan een maaltijd. Hoeveel had jij in gedachten om uit te geven?

o en ik doe elke dag boodschappen. Want als ik dat aan t begin vd week doe en dan weer andere plannen maak ofzo, blijven groentes liggen en ik heb toen ik dat probeerde, regelmatig schimmelende groenten in mn koelkast aangetroffen haha.
En sowieso doe ik boodschappen bij de ap, maarja dat scheelt gewoon extreem erg, maarja i love de appie

stamppot kun je ook makkelijk een grote pan maken en in porties invriezen. als je dan eens geen zin om te koken hebt, kun je gewoon zo’n bakje ontdooien.

Meestal maak ik op zondagavond mijn weekmenu en doe ik op maandag boodschappen. Toen ik net op kamers woonde deed ik bijna elke dag boodschappen, maar daardoor kocht ik vooral veel overbodige dingen, meer snacks e.d. Nu doe ik sinds drie weken eigenlijk maar 1 keer per week boodschappen en ik geef veel minder uit, en ik kook meer omdat ik van tevoren plan wat ik ga eten. Ik eet wel maar 4 dagen op mijn kamer, meestal eet ik drie dagen bij mijn ouders.

Mijn weekmenu deze week:
Maandag:
Zoete aardappel met surimi en salade van komkommer, sla en wortel, met yoghurt als dressing

Dinsdag:
Couscous met surimi, komkommer, mozarella en mais

Woensdag:
Pasta met spinazie, erwtjes, champignons, mozarella

Donderdag:
Risotto met spinazie, erwtjes, champignons, kaas

Ik zal hier wel vaker mijn weekmenu’s posten :slightly_smiling_face:

Dit eet ik deze week:

Maandag: zelfgemaakte volkoren wraps (moet je alleen een pak bloem in huis hebben) met 1/2 avocado, 1/2 courgette, 1/2 komkommer en roerei van 2 eieren (eieren zijn heel lang houdbaar trouwens)

Dinsdag: volkoren penne met cherrytomaatjes, 1/2 broccoli, olijven en 1/2 avocado

Woensdag: zilvervliesrijst met tofu (100 gram uit een blok van 200 gram) en 1/2 broccoli in ketjapsaus

Donderdag: tofu (andere helft) en 1/2 courgette in kerriesaus (met philadelphia → gebruik ik ook als broodbeleg) met zilvervliesrijst en 1/2 komkommer

Zo hou ik alleen wat cherrytomaatjes over deze week, maar die eet ik nog wel bij de lunch ergens bijvoorbeeld. Pasta en rijst enzo heb ik standaard wel in huis. Hopelijk heb je er wat aan!

Normaal eet ik trouwens meer avonden op m’n kamer, maar nu ga ik dit weekend naar m’n ouders om sinterklaas te vieren.

Fijn topic, ik ben aan het proberen m’n boodschapkosten omlaag te brengen.

Oh dat weet ik niet eens meer precies, dit weet ik nog wel!
Iig chicken tonight, en dan de zoetzure versie. Met kipfilet en rijst.
Zuurkoolstamppot.
Tagiatella met spitskool, kipfilet en spinazie. Als saus heb ik er dan kruidenboter doorheen geroert!

Ik hou het deze week anders wel bij, en dan post ik het voor je!

Gisteren heb ik wat macaroni met champignons, prei, paprika, tomaat gegeten.
Vanavond eet ik Kip tandoori van zo’n knorr wereldgerecht.

@Elayne maar bijvoorbeeld bij chicken tonight of zo’n knorr wereldgerecht, wat doe jij dan met wat je overhoud zegmaar? Want dat vind ik altijd moeilijk!

Oh en dit vind ik een leuke site! Misschien kan je er wat inspiratie van halen, er staan heel vaak eenpersoonsgerechten op met niet zo veel ingredienten. http://www.gewoonwateenstudentjesavondseet.blogspot.nl/