Studenten OV-Chipkaart YES/NO

Sinds afgelopen dinsdag is het voor niet meer mogelijk om met een ander product te reizen dan de studenten chipkaart.
Ongeveer 40.000 studenten hebben hun reisproduct nog niet opgehaald. Oke, een groot aantal daarvan zit misschien in het buitenland ivm studie.

Ik probeer nu al een maand mijn reisproduct op te halen bij een van de ophaalpunten, maar het gele ophaalapparaat geeft aan: ‘er is geen bestelling beschikbaar’. Met andere woorden, ik kan dus niet reizen zonder alles nu zelf te moeten betalen. De kosten zijn voor mij bijna 20 euro per dag, dat betekent bijna 100 euro per week. Hoe kom ik in godsnaam aan 100 euro per week extra? Plus de boete die ik gekregen heb om het reizen
Ik ben nu al bijna 2 weken bezig om contact op te nemen met de klantenservice. De telefoon wordt steeds niet opgenomen ivm de drukte en een reactie op mijn e-mail krijg ik niet.
Oooooohh, ik vind het zo vervelend dat het zo slecht geregeld is!

Zijn er meer meiden met problemen met hun studenten ov-chipkaart?
Misschien ook hetzelfde probleem als ik heb?

Liefs, xxxx

hmm ik snap je probleem wel maar iedereen die ik spreek kon zijn
reisproduct wel ophalen dus…
misschien ligt het aan het apparaat waar je het doet, dat je daar
niet een studentenproduct kunt ophalen. of heb je al andere apparaten
geprobeerd??

verder die klantenservice, een buurjonge van mij had dat ook.
je krijgt dan toch van die opties, moet je gewoon indrukken
van dattie gestolen ofzo is dan krijg je iemand aan de lijn en
dump je daar je verhaal dat je deze optie maar gekoze hebt
omdat je dringend iemand nodig bent en die andere niet opneemt
en dan de rest van je kosten etc.

verder geen idee wat je er aan kunt doen. :S
ik heb mijn product al vanaf januari, maar hier komen die
scan dingen pas eind van het jaar in de bussen :stuck_out_tongue:

Je moet je ov niet ophalen bij een gewone kaartjes automaat he?
Bij ons staat in de ah to go zon apparaat en daar moet je hem ophalen!
Bij mij deed hij het bij de gewone kaartjes automaat ook niet.

x

Dan had ik sowieso een andere ophaal-automaat geprobeerd,niet bij een blijven hangen. Dat van mij staat er iig allang op.

Maar idd, die service is klote! Ik belde ze ook een keer en toen werd ik een kwartier lang in de wacht gezet (weet het aantal cent per minuut niet meer maar ik vond het duur!) en toen hing ik maar op.

Ik weet wat de ophaalpunten zijn bijv. in AH TO GO, in sommige bussen en op sommige treinstations. Ik heb totaal 5 ophaalpunten geprobeerd, dus het lag niet aan het aparaat (lijkt mij).
De kosten van het bellen is inderdaad veel, ik heb geen huistelefoon dus alles moet met mijn mobiel gebeuren. Mijn beltegoed daalt heel snel door alleen te bellen en dan wordt er niet eens opgenomen!

Meer reacties?

Een vriend van mij kreeg hem stuk binnen dus die moet een nieuwe aanvragen.

Ik wilde op de mijne geld zetten(per 1 april stop ik met mn studie) maar dat wilde ook al niet.

Ik heb al een paar jaar zo’n ding, nooit problemen mee gehad.

Mijne is door midden geknapt… Echt totaal door midden…
Wacht nu al meer dan een maand op een nieuwe…
Ik vind het echt belachelijk dat ze het hebben ingevoerd… Wat was er mis met de losse kaartjes en buskaarten? Volges mij wordt nu ook alles duurder, wat je betaalt steeds 1,20 hier als je incheckt, terwijl je normaal 1 uur kan reizen en dus ook kan overstappen op een andere bus voor 1,20. Nu betaal je per bus rit 1,20.
Hoop dat ze snel inzien wat een problemen het alleen maar veroorzaakt en dat ze het snel afschaffen.

^^ een busrit kost 1,60 voor 1 zone kan je 1 uur overstappen een busrit voor 2 zones kost 2,40 ook een uur… dus uiteindelijk als je bijv 45 min in de tram zit en je betaald 1,20 ben je goedkoper uit!

Bij ons kost het 1,20… En telkens als ik uitstap is er weer 1,20 afgeschreven.
En we hebben hier geen trams :3

Tot nu toe heb ik er geen problemen mee gehad…
Ik heb me reisproduct meteen opgehaald toen ik me kaart kreeg.
Dat lukte ook pas bij de 3e poging… Maar verder vind ik het wel een handig kaartje :slightly_smiling_face:

Het is een geweldig systeem!!..

… als het goed zou functioneren.

Voordat ik eenmaal dat reisproduct er op kon krijgen moet ik langs 5 verschillende apparaten omdat er altijd wel iets mis mee was, buiten werking, of systeemfout bladibla. Daarbij is de code erg eenvoudig te kraken en ik zou er toch niet zo blij van worden als mijn tegoed door een stel wizkids er af geplunderd zou worden.

ik heb gebeld naar het telefoonnr 09006655444 (3x in de wacht gezet, fckingduur!)
ik werd geholpen door een vrouw die behoorlijk slecht Nederlands spreekt (ik heb geen problemen met mensen van een andere afkomst, maar ik vind ik wel dat mensen met zo’n functie zich goed verstaanbaar moeten kunnen maken).
De vrouw vertelde mij, dat mijn reisproduct al is opgehaald (heel apart… want ik heb dat niet gedaan) en dat mijn ov-chipkaart zou moeten werken. Ze noemde een paar gegevens en die kwamen overeen met mij, dus ze had de juiste persoon voor zich.
Arme mevrouw, ik ben behoorlijk boos op haar geworden, ik heb haar duidelijk gemaakt dat ik het belachelijk vind! maar ze vertelde me dat mijn chipkaart het nu zou moeten doen. gisteravond zat ik in de trein en werd ik gecontroleerd, mijn chipkaart deed het niet! dus ik heb een boete van 40 euro gekregen. Dat heb ik de vrouw aan de telefoon verteld en ze bleef zeggen: mevrouw x uw chipkaart werkt. NOU NEE HIJ WERKT DUS NIET AANGEZIEN IK BOETES KRIJG, GRR! En ze bleef ook maar zeggen dat ik naar mijn vervoerder moest gaan voor een uitdraaing. ja duhh, wat heb ik daar nou aan, dat ding moet gewoon werken, dat is het enige wat me interesseert.
Nouja, morgen inderdaad nog maar proberen, als die het niet doet dat zal ik maar weer bellen. Ik kan me niet voorstellen dat hij het nu wel zou doen, want ze heeft niks veranderd. Trut. Bah. KutOV.

Jeetje, dat is wel heel vervelend zeg. Ik moet zeggen dat toen ik mijn ov ging opladen er ook stond dat er niets op te halen viel, maar ik kon hem uiteindelijk wel gewoon gebruiken in de bus.
Kun je dat geld van al die boetes niet ergens terug krijgen? Ik zou er ook echt heel boos om kunnen worden inderdaad.

En na de 15e deed je chipkaart het ook nog steeds? Want dat zou wel raar zijn dan.

Mijn broer heeft al 2x een verkeerde OV-chipkaart binnengekregen, namelijk eentje met een meisje erop. Alles klopte, behalve de foto niet. Die conducteurs deden ook fucking lullig erover. >_>

Ze hebben het te snel ingevoerd. De verschillende OVbedrijven waren er nog niet klaar voor. De samenwerking is dan ook 0,0. Met een GVB kaart kan je bijv. niet in een Arriva of Connection bus etc zonder problemen.

Maar aan jou kant snap ik ook niet hoe je nu pas klantenservice kan gaan bellen. Vorig jaar voor de zomervakantie is al bekend gemaakt dat het ingevoerd zou worden, maar iedereen dacht komt wel, ik merk het wel & nu last minute wil iedereen dat alles perfect werkt.

Nu over op jouw probleem. Ik denk dat je kaart zelf defect is. Heb je geprobeerd er geld op te zetten? is dat wel gelukt? Ik heb zelf namelijk voor het ov-chip project gewerkt en bij veel is de kaart zelf defect en dan moet je een nieuwe aanvragen. Dat duurt ongeveer 3 weken. Als ze zeggen dat hij wel werkt, zou ik even bellen dat hij gestolen is, dan krijg je kosteloos een nieuwe die waarschijnlijk wel werkt.

De kaarten zijn heel gevoelig, 1 knikje in de chip of krasje erop en hij functioneert al niet meer als bedoeld.

ik hoor echt alleen maar slechte dingen dr over en dr zijn ontzettend veel problemen mee, mensen kunnen hun reisproduct niet ophalen en die in en uitcheck poortjes slaan op hol door een overvloed van mensen die in en uitchecken en dan gaan ze een heel iritante pieptoon maken die maar niet ophoud <_<

ik ben blij dat ik de mijne nog niet hoef te hebben… ik hoop dat t tegen die tijd iets beter geregeld is maar dat zal wel niet…

Die OV-kaarten zijn echt kut, zoveel heisa o.0
Ik heb er zelf niet echt problemen mee gehad (behalve dak te laat was met aanvragen, maar had hem op tijd en werkend binnen).
100 euro per week is wel freaking veel, arme jij…

Het schijnt dat er voor studenten zonder werkende OV-chipkaart een soort subsidie ingevoerd gaat worden van 68 euro per maand

weet je zeker dat het er niet al op staat?
heb je al ff gecheckt bij zo’n kaartjes apparaat of je product erop staat ja of nee…
anders moet je op het station bij zo’n balie gaan vragen, gaat sneller dan op een e-mail wachten