studenten ov chip kaart

Haaay!
Vanaf 1 Oktober gaat mijn studenten Ov kaart in. Ik heb een weekabbonoment om door de week gratis naar school te reizen. Nu heb ik door de week standaard een dag vrij, mag ik dan met mijn OV kaart gratis naar bijvoorbeeld Amsterdam reizen? [ Ik studeer in Leeuwarden] Of moet ik dan betalen?
Ik heb al op de site gekeken, maar vind niet een duidelijk antwoord. Wie weet het wel?

Ja, mag.

Klopt. Kan gewoon gratis.

Ik ben al op zoveel plekken geweest met mijn OV zonder dat dat met school te maken had. Ideaal zo’n OV!

Je OV is gewoon een abbonement. Je betaald er ook voor mits je je studie op tijd afmaakt.

Je bedoelt waarschijnlijk tenzij? :wink:

Ja, dat kan gewoon! Echt heerlijk, bij mij gaat hij ook 1 oktober in en ik heb ook een dag in de week vrij. Ga denk zeker ook een keer een dagje naar A’dam :grinning:

A’dam heb ik ook al op mijn lijstje staan! Ik wil allemaal steden bezoeken, maar dacht zometeen heb ik een dikke schuld ofzo! Fijn dat dat niet zo is!

Je kan er gewoon doordeweeks overal mee naartoe reizen idd.
Niet raar bedoelt ofzo, maar op den duur denk ik wel dat je die vrije dag in de week nodig hebt voor huiswerk. (Daar is mijn vrije dag voor bedoelt iig :stuck_out_tongue:).

-

Ja dat bedoelde ik. Soms typ ik zo snel dat ik niet eens weet wat ik precies heb geschreven :stuck_out_tongue:

Met dat apparaat kan je je nieuwe ov erop zetten. Dat moet je elk jaar doen.

Nee hoor, dat loopt gewoon door. 1 keer erop zetten is genoeg.

alleen bij hbo krijg je ov gratis toch?

^ Op de universiteit ook! En ik dacht op het mbo ook als je 18 bent, maar dat weet ik niet zeker.

En je mag inderdaad gewoon de hele week gratis binnen heel Nederland, lang leve OV :stuck_out_tongue:

Ja reden dat MBO het pas op de 18e krijgt is omdat er voor het MBO vaak wel scholen zijn in de buurt, waardoor een OVstudentenkaart overbodig wordt gevonden.
Idd dom vind ik, want ov blijft duur, helemaal voor studentjes…