"studenten/jongeren worden steeds dikker"

Ik weet eigenlijk niet of iedereen mij hier kent? Ik neus al een aantal jaar rond op girlscene en reageer vooral veel in de crea bea topics. Mijn naam is Floep, ik ben 21 jaar en studeer voor vormgever.
Nou doe ik voor mijn studie onderzoek naar gezond eten en naar een aantal artikelen die ik veel ben tegengekomen de afgelopen tijd.

De koppen van de artikelen vatten eigenlijk mijn onderzoek goed samen:
“Nederlanders worden steeds dikker”
“Studenten leven alleen nog maar ongezond en worden steeds dikker”
“studenten/jongeren worden steeds dikker”
“Alle studenten leven ongezond, dit heeft invloed op later”

Er zijn best veel onderzoeken gedaan naar hoe het precies komt dat mensen dikker worden (in verhouding met lang geleden). Ik kan me best vinden in het feit dat mensen dikker kunnen worden doordat ze minder bewegen, en dan heb ik het over dat er vroeger natuurlijk alleen maar in de landbouw gewerkt werd en je tegenwoordig veel kantoorbanen hebt. Daarnaast zijn de verleidingen in de supermarkt natuurlijk ook echt heel erg groot.

Vooral de laatste kop maakte mij een beetje boos? Ik ben zelf student en leef heel erg bewust (probeer ik). Hoe zit dat met jullie? Ik ben gewoon heel erg nieuwsgierig naar wat jullie ervan vinden. Vinden jullie ook dat nederlanders steeds dikker worden? Dat het vooral bij studenten goed te zien is?

En hoe leven jullie? Eten jullie gezond? En doen jullie aan sport?

Het gedeelte dat hier stond heb ik even weggehaald ivm reclame. De rest van het bericht vind ik prima, maar het is niet de bedoeling dat je voor een eigen project reclame maakt.

Ik zou ‘alle studenten leven ongezond’ gelijk schappen, want dit is niet zo.

dit ja, ik ben ook student en ik zorg goed voor mezelf.

Ik denk dat studenten(niet allemaal, maar wel veel) vooral ongezond eten omdat ze de zin/tijd/geld niet hebben om goed te koken.
Ik ken veel studenten die om half 6 nog naar de supermarkt sprinten om om 6u te eten. Tja, dan kan je niet verwachten dat er een gezonde maaltijd op tafel komt te staan. Eerder een bord pasta met saus uit een zak.
En daarnaast is alle drank die er ieder weekend in wordt gegoten ook niet erg gezond.

Het zijn zeker niet alle studenten, want ik ken genoeg studenten(vooral meiden) die heel goed voor zichzelf zorgen en ook echt de tijd en moeite nemen om goed/gezond te koken. Maar ja, de meerderheid doet dat vaak niet…

Eerlijk gezegt zie ik dit niet zo… Bij mij op school zie ik eigenlijk nooit iemand waarvan ik denk ‘die is te dik’. Tuurlijk zie ik genoeg studenten die weleens een kroketje halen in de kantine, maar leef je dan gelijk ongezond?
En wat is er overigens mis met pasta met een saus uit een pakje? Beter dan elke dag bij de mcdonalds zitten lijkt mij.

Zelf leef en eet ik gewoon normaal. Ik eet niet extreem gezond maar eet ook niet veel junk food. Ik sport zelf ook. Hardlopen om mijn conditie hoog te houden en dansen opdat ik het leuk vind. Dus ik sport zeker niet omdat het moet en omdat het gezond is.

Dat Nederlanders steeds dikker worden geloof ik wel ja, maar studenten? Nee, ben ik het niet echt mee eens eigenlijk.

“Nederlanders worden steeds dikker”
Denk dat dit waar is, we eten steeds luxer en meer. Er zitten ook allerlei rare stoffen in ons eten.

“Studenten leven alleen nog maar ongezond en worden steeds dikker”
Sommige studenten misschien, maar er zijn ook jongeren die juist extreem gezond leven etc.

“studenten/jongeren worden steeds dikker”
Ja dat is waar, maar alle leeftijdscatogorieën worden dikker geloof ik.

“Alle studenten leven ongezond, dit heeft invloed op later”
Ja als je dik bent heeft dat invloed op je werk etc. En op je omgeving.

ik zeg de pil!

Ik ben geen student ATM maar toen ik nog wel studeerde af ik heel ongezond. Nog steeds trouwens :’) ik ben een onwijs moeilijke eter en gezonde dingen lust ik niet. Ligt aan mezelf trouwens hoor, ik kan die knop niet omzetten om het gewoon te gaan proberen zonder gelijk te kokhalzen. Maar ongezond voedsel is makkelijker en goedkoper vaak dan gezond voedsel. Ideaal voor studenten :’)

Wat ik daarmee bedoel is dat het gewoon ongezond is als je dat altijd eet. Je denkt dat je groenten eet, maar dat is helemaal niet zo. Met alles uit pak, het zit vol concernveringsmiddelen enzo

+1000

Wat?

I know, maar zo kun je over alles wel zeggen dat het slecht is. Mensen overdrijven tegenwoordig zo ontzettend over al het voedsel enzo. (niet tegen jou bedoelt)

En wtf heeft de pil hiermee te maken?

In mijn studentenhuis wordt er juist gestreefd naar gezond leven en bewegen, dus vind het vanuit mijn opzicht al niet gegrond.

Het ongezonde is vaak goedkoper helaas.
Vooral op school zie ik hier het verschil

Ik vind het onzin. Ik ben student en leef normaal. Ik eet gewoon gezond groente en fruit maar ook wel chips en koekjes. Wat ik erg vind is dat de kledingmerken hun maten steeds groter maten, zo kunnen mensen ook ongemerkt steeds dikker worden. Ik had bijvoorbeeld eerst altijd maat 38. Ik ben niet eens dunner geworden en nu is maat 34 me soms nog te groot. Ik moet dus haast wel dikker worden om een normale dames maat aan te kunnen. Dus ik vind dat de maatschappij daar zelf ook een grote fout in maakt.

Van de pil word je niet dikker, het is je eigen schuld als je meer gaat eten door eetbuien die je kan krijgen.

Ohh gelukkig, ben niet de enige die dit merkt. Ik verzuip soms gewoon in een 34

ja man ik ben ook student en ik moet toegeven dat ik wel het stereotiepe ongezonde mens ben, kebab om 7u smorgens begint routine te worden na uitgaan

maar gelukkig ben ik niet echt dik, wel hard verdikt tegenover vorig jaar (nu 1e jaar uni) maar ik heb nooit echt heel gezond gegeten en geleefd, mama kookt heel weinig eigenlijk, vind ik niet erg want ik lust niet graag groenten :’) ik ga soms hardlopen of ik doe een workout, maar sportief zou ik mezelf niet noemen

ik ben ook simpelweg iets te careless om me iets aan te trekken van m’n ongezonde levensstijl denk ik. misschien krijg ik er later wel spijt van maja. ik denk bv nu ook al van waarom zou ik nog moeite doen om te stoppen met roken/veel drinken, ik doe het toch al 6jaar, tis toch al naar de klote :’) foute instelling dus

Wow ben jij mij? Behalve het rook en drinkgedeelte. Er is ook een groot verschil tussen ongezond leven en dik zijn. Sommige mensen eten gezond en worden toch nog dik door medicatie oid.

Ja en dit is onzin volgens mij. Het verschilt per winkel waar je kleding koopt hoe de maten zijn. Bij de sting heb ik maat S en bij de h&m maat M/L.