Studenten invullijstje :)

Hey! Omdat ik best nieuwsgierig ben naar hoe jullie met studeren omgaan heb ik even een vragenlijstje gemaakt, denk dat meerdere mensen het wel leuk vinden om te lezen :slightly_smiling_face: En stiekem hoop ik hier wat tips te lezen over hoe ik alles het best kan inplannen, omdat ik het heel erg druk heb en moeite heb met het indelen van mijn dagen :flushed:

Algemeen
Welke studie?
Welke stad?
Welk jaar?
Welk niveau?
Extra vakken?

Studeren
Haal je goede resultaten?
Houd je alles bij of doe je alles op het laatste moment?
Neem je een laptop mee naar je opleiding?
Vind je je studie leuk?
Hoe organiseer je je aantekeningen/slides?
Maak je aantekeningen tijdens de colleges?
Heb je faalangst, zo ja wat doe je eraan?

Vrije tijd
Zit je bij een studentenvereniging, zo ja welke?
Heb je ontgroening gehad bij je vereniging en zo ja hoe vond je het?
Hoeveel tijd per week ben je ongeveer kwijt aan je studentenvereniging?
Op kamers of thuis?
Hoe laat sta je op en hoe laat ga je slapen?

Algemeen
Welke studie? Biologie
Welke stad? Wageningen
Welk jaar? 3e jaar
Welk niveau? WO, Universiteit
Extra vakken? -

Studeren
Haal je goede resultaten? In ieder geval hoger dan gemiddeld, ik doe mijn best om goede resultaten te halen en ik heb tot nu toe al mijn vakken gehaald
Houd je alles bij of doe je alles op het laatste moment? Ik doe vaak alles op het laatste moment, maar dan doe ik het (meestal) wel uitgebreid en goed
Neem je een laptop mee naar je opleiding? Nee
Vind je je studie leuk? Ja, ontzettend leuk! Ben dit jaar 1 week naar Noord-Frankrijk en 2 weken naar de Pyreneeën geweest en in de zomer 3 weken naar Zuid-Afrika. En natuurlijk zijn de vakken ook leuk. Veel wetenschappelijke mini-onderzoekjes
Hoe organiseer je je aantekeningen/slides? In het eerste jaar maakte ik veel aantekeningen, maar eerlijk gezegd nu niet veel meer. Ik bekijk de colleges en slides online altijd om te leren.
Maak je aantekeningen tijdens de colleges? Heel af en toe
Heb je faalangst, zo ja wat doe je eraan? Nee

Vrije tijd
Zit je bij een studentenvereniging, zo ja welke? Nee
Heb je ontgroening gehad bij je vereniging en zo ja hoe vond je het? -
Hoeveel tijd per week ben je ongeveer kwijt aan je studentenvereniging? -
Op kamers of thuis? Op kamers
Hoe laat sta je op en hoe laat ga je slapen? Verschilt ontzettend, soms ga ik om 23:30, maar soms ook om 3:00 naar bed. Ik sta meestal rond 8 uur op, behalve als ik later moet beginnen natuurlijk.

Edit; Seriously? Alles mooi zitten invullen en dan ziet het er kut uit met al die html dingen er tussen. Nu heb ik geen zin meer om het opnieuw te doen sorryy.

Algemeen
Welke studie? HBO-Rechten
Welke stad? Enschede
Welk jaar? Eerste Jaar
Welk niveau? HBO
Extra vakken? Nee

Studeren
Haal je goede resultaten? Nog geen idee
Houd je alles bij of doe je alles op het laatste moment? Ik houd veel bij, maar sommige dingen doe ik pas last minute
Neem je een laptop mee naar je opleiding? Bij de projectvakken neem ik altijd een laptop mee
Vind je je studie leuk? Ja
Hoe organiseer je je aantekeningen/slides? Ik maak aantekeningen en gebruik de powerpoints die online worden gezet
Maak je aantekeningen tijdens de colleges? Ja
Heb je faalangst, zo ja wat doe je eraan? Nee

Vrije tijd
Heb je ontgroening gehad bij je vereniging en zo ja hoe vond je het? Nee
Hoeveel tijd per week ben je ongeveer kwijt aan je studentenvereniging? 0
Op kamers of thuis? Thuis
Hoe laat sta je op en hoe laat ga je slapen? Ik ga meestal rond half elf/elf uur slapen en sta soms om half zeven maar soms ook pas om half tien op

Algemeen
Welke studie? Psychologie
Welke stad? Leiden
Welk jaar? 1
Welk niveau? Universiteit
Extra vakken? Nee

Studeren
Haal je goede resultaten? Ik heb nog geen tentamens gehad
Houd je alles bij of doe je alles op het laatste moment? Ik probeer het bij te houden maar ik loop bij alle vakken achter…
Neem je een laptop mee naar je opleiding? Soms
Hoe organiseer je je aantekeningen/slides? Ik maak een samenvatting van de hoorcolleges en de slides in mijn schrift
Maak je aantekeningen tijdens de colleges? Nee want ik kan de slides niet bijhouden
Heb je faalangst, zo ja wat doe je eraan? Ja maar ik weet niet wat ik eraan moet doen

Vrije tijd
Zit je bij een studentenvereniging, zo ja welke? Augustinus
Heb je ontgroening gehad bij je vereniging en zo ja hoe vond je het? Ik vond de ontgroening niet zo leuk, maar ach het hoort erbij, ik heb mijn jaargenoten wel veel beter leren kennen.
Hoeveel tijd per week ben je ongeveer kwijt aan je studentenvereniging? Ik moet vaak aanwezig zijn, hopelijk wordt dat binnenkort weer wat minder
Hoe laat sta je op en hoe laat ga je slapen? 6 uur op, tussen 23.00-03.00 in bed.

Algemeen
Welke studie? Fotografie (HKU)
Welke stad? Utrecht
Welk jaar? 1
Welk niveau? HBO
Extra vakken? Ik heb niet echt hoofd- en zijvakken. Dit volg ik in het eerste blok: digitale workflow, cultuurstudies, fotografie vakoriëntatie, fotografie vakgericht, research, studieloopbaanbegeleiding, algemene beeldende ontwikkeling.

Studeren
Haal je goede resultaten? Heb nog geen beoordelingen gehad, die zijn aan het einde van elk blok.
Houd je alles bij of doe je alles op het laatste moment? Ik probeer alles goed bij te houden, maar soms is het wel deadline-werken.
Neem je een laptop mee naar je opleiding? Nee, maar ik ben het wel van plan.
Vind je je studie leuk? JA! :grinning:
Hoe organiseer je je aantekeningen/slides? Ik heb zo’n vier-vakken-collegeblok van de Hema.
Maak je aantekeningen tijdens de colleges? Ja.
Heb je faalangst, zo ja wat doe je eraan? Ja - voor mij helpt het om van tevoren alles op een rijtje te hebben en om iets op tijd af te hebben.

Vrije tijd
Zit je bij een studentenvereniging, zo ja welke? Nee.
Heb je ontgroening gehad bij je vereniging en zo ja hoe vond je het? N.v.t.
Hoeveel tijd per week ben je ongeveer kwijt aan je studentenvereniging? N.v.t.
Op kamers of thuis? Thuis. Begin volgend schooljaar hoop ik wel op kamers te zitten.
Hoe laat sta je op en hoe laat ga je slapen? Als ik om 9 uur moet beginnen (op donderdag & vrijdag), sta ik rond half 7 op en vertrekt mijn trein om kwart voor 8. Meestal ga ik tussen 22.30 en 02.00 slapen.

Algemeen
Welke studie? Pabo
Welke stad? Den Haag
Welk jaar? 2
Welk niveau? HBO
Extra vakken? - nog niet, volgend jaar moet ik extra vakken kiezen geloof ik -

Studeren
Haal je goede resultaten? Ja
Houd je alles bij of doe je alles op het laatste moment? Half half, ik hou logboeken bij van stage en probeer huiswerk zsm te maken nadat ik het opgekregen heb. Maar het maken van werkstukken en het leren van tentamens maak ik meer op het laatste moment.
Neem je een laptop mee naar je opleiding? Soms wel
Hoe organiseer je je aantekeningen/slides? Ik schrijf mijn aantekening meestal op papier en typ het daarna over op de pc, zodat ik alles nogmaals doorlees. Dus ; in mn schrift & op de computer
Heb je faalangst, zo ja wat doe je eraan? -

Vrije tijd
Heb je ontgroening gehad bij je vereniging en zo ja hoe vond je het? -
Hoeveel tijd per week ben je ongeveer kwijt aan je studentenvereniging? -
Hoe laat sta je op en hoe laat ga je slapen? Dat verschilt enorm. Soms ga ik om 10 uur slapen en soms om half12. Dat geldt ook voor opstaan, als ik om 8.30 begin sta ik om 6.45 op en als ik om 11.45 begin sta ik later op

Up! :upside_down_face:

Algemeen
Welke studie?
Bedrijfseconomie
Welke stad?
Groningen
Welk jaar?
Tweede jaar
Welk niveau?
Universiteit
Extra vakken?
Nee

Studeren
Haal je goede resultaten?
Ja, over het algemeen wel, maar heb twee vakken niet gehaald vorig jaar.
Houd je alles bij of doe je alles op het laatste moment?
Ik houd alles bij
Neem je een laptop mee naar je opleiding?
Nee
Vind je je studie leuk?
Ja
Hoe organiseer je je aantekeningen/slides?
Ik maak niet zoveel aantekening, maar als ik ze maak doe ik dat in een schriftje. Slides staan op internet, dus dat is lekker makkelijk.
Maak je aantekeningen tijdens de colleges?
Soms.
Heb je faalangst, zo ja wat doe je eraan?
Beetje. Ik probeer mezelf altijd te vertellen dat het niet erg is als ik het niet haal, maar ben altijd zenuwachtig voor tentamens en presentaties.

Vrije tijd
Zit je bij een studentenvereniging, zo ja welke?
Nee, alleen studievereniging
Heb je ontgroening gehad bij je vereniging en zo ja hoe vond je het?
-
-
Op kamers of thuis?
Thuis, maar wil wel op kamers.
Hoe laat sta je op en hoe laat ga je slapen?
Ik sta meestal rond 8 uur op en ga rond half 12 slapen.

Algemeen[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Welke studie? Bestuurskunde[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Welke stad? Leiden[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Welk jaar? 2[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Welk niveau? Universiteit[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Extra vakken? neen[color=rgb(51, 51, 51)][color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue][font=Helvetica Neue]Studeren[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Haal je goede resultaten? Ja, gemiddeld sta ik een 7.5 ofzo[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Houd je alles bij of doe je alles op het laatste moment? Ik houd alles altijd bij. [color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Neem je een laptop mee naar je opleiding? Niet altijd, alleen als we aan paper moeten werken soms. Anders ga ik onder college alleen maar facebooken[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Vind je je studie leuk? Ja[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Hoe organiseer je je aantekeningen/slides? Aantekeningen heb ik in een groot collegeblok met tabbladen. Slides laat ik meestal gewoon op de pc staan. [color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Maak je aantekeningen tijdens de colleges? Altijd. Het is echt dom om dat niet te doen.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Heb je faalangst, zo ja wat doe je eraan? Ja, en niks. Blijven ademen.
[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Vrije tijd[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Zit je bij een studentenvereniging, zo ja welke? Nee[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Heb je ontgroening gehad bij je vereniging en zo ja hoe vond je het? nvt[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Hoeveel tijd per week ben je ongeveer kwijt aan je studentenvereniging? nvt[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Op kamers of thuis? Thuis.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Hoe laat sta je op en hoe laat ga je slapen? Tussen 22-23 en 7.30. Als ik om 9 uur college heb, 7.00.

Edit: holy shit ik zie wat hier gebeurde :open_mouth: dus, sorry hiervoor, maar kan er verder niet zoveel aan doen.

Algemeen
Welke studie? Fiscaal recht en economie
Welke stad? Arnhem
Welk jaar? 2
Welk niveau? HBO
Extra vakken? inleiding publiek recht en inleiding straf- en strafprocesrecht

Studeren
Haal je goede resultaten? Boven gemiddeld.
Houd je alles bij of doe je alles op het laatste moment? Ik houd het zo veel mogelijk bij.
Vind je je studie leuk? Ja, heel leuk!
Hoe organiseer je je aantekeningen/slides? Per vak heb ik een collegeblok waar ik alles in opschrijf, eventuele losse blaadjes plak ik er in met plakband. Sheets neem ik los mee. Aan het einde van de periode haal ik alles er uit en stop ik het in een mapje. Daarbij verdeel ik alles per vak ook weer in een map en stop ik tabbladen tussen opdrachten, de sheets en aantekeningen. dus 3 “afdelingen” per map.
Heb je faalangst, zo ja wat doe je eraan? Nee maar ik ben wel perfectionistisch.

Vrije tijd
Heb je ontgroening gehad bij je vereniging en zo ja hoe vond je het? nvt
nvt
Op kamers of thuis?
Thuis
Hoe laat sta je op en hoe laat ga je slapen? Opstaan ligt er aan hoelaat ik moet beginnen.
Ik reis ongeveer een uur met de trein en sta dan een uur voordat mijn trein vertrekt op.Als mijn college om 8.45 begint sta ik om 6.30 op.Meestal ga ik rond 11 uur/half 12 slapen.