studente en weg uit huis

Hoi meiden,

Lang nagedacht om een topic aan te maken, maar omdat het zo complex en ernstig is heb ik besloten het toch te doen.

Ik ben studente van 23 jaar uit België, heb een academische bachelor. Vanaf september zou ik starten aan een masteropleiding in Maastricht. Ik woon nu thuis bij mijn ouders in België. Wij wonen vlak aan de Nederlandse grens. Ik vermeld liever niet welke studie ik volg, wegens privacy.

Nu is gisteren thuis de situatie voor de zoveelste keer geëscaleerd. Mijn ouders zijn nog steeds samen, maar hebben nooit een goede relatie gehad. Zij leven ook niet als partners die samen beslissingen nemen, en samen dingen betalen en kopen, maar zijn heel erg individueel. Zij leven langs elkaar door en komen nooit overeen. Over geld is altijd ruzie. Wij hebben geen geld problemen maar het geld wordt niet goed besteed.

Mijn ouders roken beide, vooral mijn vader heel veel. Thuis is het chaos. Meubelstukken zijn versleten, stoelen vallen uit elkaar. Ik slaap op een extreem slecht bed, waardoor ik super slecht slaap. Het huis is soms erg onhygiënisch. Geld voor stoelen, bed of andere dingen die nodig zijn is er wel, maar daar zal het nooit aan uitgegeven worden. Het lijken allemaal luxeproblemen, maar dat is het niet. Het zijn alle kleine dingen die de boel doen exploderen. Met natuurlijk als voornaamste de slechte relatie tussen mijn ouders, los van al het materiële.

Gisteren ben ik weg gegaan uit huis. Ik heb bij mijn broer mogen overnachten, en ben deze morgen naar mijn vriend vertrokken. Daar mag ik blijven. Nu ga ik contact opnemen met mijn huisdokter, ocmw en andere instanties die mij kunnen helpen.