Studeert er hier iemand Geneeskunde

Die eerst MBO verpleegkundige heeft gevolgd? Dus via de grote omweg, MBO, HBO en nu universiteit doet. Zou graag ervaring willen opdoen voor mezelf, haha. Ik heb gehoord en gezien dat het mogelijk is van 1 persoon, maar als er meer bevestiging is zal dat voor mezelf makkelijker worden.

Als je iets wilt, gewoon voor gaan.

Indeed, dat zeker. Maar is het te doen… Dat vraag ik me af.

Ik ken een chirurg die vroeger eerst mavo gedaan heeft, toen , mbo, hbo en universiteit.

Ik ook, mijn tante. Laat het niet dezelfde chirurg zijn, haha.

Nee haha, dit is een man. Kan dus alleen als je tante vroeger man was en zich heeft laten ombouwen zonder dat ik ervan af weet :stuck_out_tongue_winking_eye:

Haha, nee nee. Maar wel fijn om te horen dat er meer mensen zo ver kunnen komen.

Ik dacht dat je tegenwoordig niet meer van hbo door kon stromen naar de opleiding Geneeskunde…? Hoe zou dit gaan dan?

Excuse me! Sinds wanneer is deze regel ingekomen dan? Hier weet ik niets van…

Jawel het kan wel hoor. Lees maar, dit zijn de toelatingseisen van de uni waar ik heen wil.
http://www.maastrichtuniversity.nl/web/Faculteiten/FHML/Doelgroep/AankomendeStudenten/Bacheloropleidingen/Opleidingen/Geneeskunde/Toelatingseisen.htm

^ Oh sorry ik dacht het helemaal niet meer kon, my bad. Maar kan je op meerdere uni’s toegelaten worden op die manier? Want geneeskunde heeft natuurlijk wel een nationale loting…

In Amsterdam en Utrecht vragen ze dezelfde eisen, dus kun je ook met hbo binnenkomen. Bij andere heb ik nog niet gekeken.

hmm ik zou geen dokter willen die zó zijn carriere heeft bereikt.

Waarom niet?

Ik wil het ook niet. Is lastig uit te leggen, maar zijn toch bepaalde principes die ik heb.

Dat klinkt echt alsof je daadwerkelijk iets verkeerd doet. Wat is er mis mee om achter je dromen te gaan?

Schoolniveau zegt niet zo bijzonder veel over je intelligentie hoor. Daarnaast kun je best op de verkeerde plek zitten in het huidige schoolniveau wat je hebt. Nog meer daarnaast kunnen mensen die geneeskunde met klinkende cijfers hebben gehaald (en hun gymnasium cum laude etc etc) vreselijke dokters zijn.

Een diploma is een diploma. Iemand die het papiertje er voor heeft, zou het gewoon uit moeten kunnen voeren. Bovendien heeft iemand die eerst een mbo- en hbo-opleiding in ongeveer dezelfde richting heeft gedaan er waarschijnlijk nog meer kennis van ook.

OT: Nee, sorry, ik heb hier geen ervaring mee verder.

Ik ken niemand. Haal eerst maar je diploma’s en ga dan verder kijken. Het duurt nog wel even voordat je deze keuze moet maken. Voor zover ik weet moet je naast je HBO diploma of propedeuse ook nog deelcertificaten op VWO niveau hebben voor verschillende vakken. Op de site hierboven staat dat je voldoende kennis moet hebben, maar geen idee hoe ze dat willen toetsen. Ik denk dat je gewoon een bewijs moet laten zien doormiddel van die deelcertificaten.

Komend schooljaar wil ik beginnen met de studie geneeskunde. Het is nog spannend met die selecties en lotingen enzo, maar ik zie het wel positief in. (heb afgelopen jaren altijd 8+ gestaan) Ik ken niemand die via mbo naar hbo naar geneeskunde is gegaan. Wel ken ik iemand die via het vmbo naar de havo naar het vwo naar diergeneeskunde is gegaan. Geneeskunde lijkt me wel een vrij pittige studie waar je goed feiten moet kunnen leren en ook goed verbanden moet kunnen leggen (inzicht hebben) en logisch kunnen redeneren. Maar met veel motivatie moet je ook vast wel een heel eind komen. En nee heb je, en een ja kun je altijd krijgen! Gewoon proberen dus!

Ik juist wel. Iemand die zo lang heeft gestudeerd moet wel echt passie hebben voor die studie en het beroep.