Ik heb advies nodig…
Ik sta ingeschreven bij de pabo. Nu moet ik eerst al die toetsen halen. Ik hoop dat het lukt en ik ben druk aan het leren… Maar dat is niet mijn probleem.
Ik heb hiervoor onderwijsassistent niveau 4 gedaan. Het werk van mijn school stelde niets voor en heb alles met vlag en wimpel gehaald. De stages waren leuk, ik vind het heerlijk om me in een klas met kinderen te bevinden. Alleen ik ben/ was nogal onzeker. Heb twee jaar lang diep in de put gezeten met mezelf. Paar nare ervaringen op vorige stages bij een andere opleiding. Daardoor vind ik heel moeilijk om mijn mening te delen met collegas en een gesprek te beginnen… Hier kreeg ik ook aldoor negatieve feedback op. En dat ik weinig initiatief toonde.
Ik heb mijn opleiding wel gehaald, mede doordat alle partijen mijn verhaal wisten en mij heel goed hebben geholpen.
Nu ben ik soms echt dol enthousiast over de pabo en heb er zoveel zin in!! En dan zie ik het helemaal zitten en denk van ja dat les geven leren ze me daar wel! Stap voor stap kan ook ik dat goed leren. En ik heb er ook gewoon feeling voor.
Maar soms, zoals zonet, na het lezen van een topic hier ook over de pabo twijfel ik weer zo erg aan mezelf of het wel goed komt. En stel dat ik in januari volgendjaar( dan beginnen de stages) nog niet goed in mijn vel zit? (angst en paniekaanvallen, gaat steeds beter maar het heeft me al twee jaar in zijn greep).
Kan je dan overstappen naar een andere hbo opleiding zonder dat je alles terug moet betalen?
Ik weet niet precied wat ik nu van jullie wil eigenlijk, maar ik heb wel lekker mijn hart gelucht! En misschien herkent iemand zich een klein beetje in mijn verhaal!