Struggles met verjaardag

Sorry dat dit bij de verkeerde toppic staat maar ik had geen idee waar dit bij hoorde.

Mijn ouders zijn gescheiden en ik heb meerdere stiefzussen. De stiefzus aan de kant van mijn moedet geef ik al jaren een cadeautje voor haar verjaardag en mijn echte zus ook. Ik geef aan mijn twee andere stiefzussen (de kant van mijn vader) geen cadeautje. Omdat mijn ene stiefzus aan de kant van mijn vader binnenkort 18 wordt, wilde ik haar wel iets geven. Het probleem was alleen dat ik mijn andere stiefzus dan ook iets moet gaan geven voor haar verjaardag. Ik had besloten dat ik haar voortaan dan ook maar iets zou geven.
Vandaag hadden we het over verjaardagen en toen vroeg mijn vader of ik van iedereen die ik iets geef ook iets terug krijg. Toen zei mijn stiefzus die 18 wordt: “Nee, want ik geef niks terug.” (Ze weet al dat ik haar iets wil geven). Nu twijfel ik dus of ik haar iets moet geven. Beide stiefzussen vergeten de verjaardag van mij (en mijn echte zus) altijd dus we krijgen ook vaak geen felicitatie. Wat zouden jullie doen? Sorry voor het lange verhaal.

Als je haar iets wil geven omdat ze 18 wordt, doe je dat toch? Dan geef je die andere stiefzus ook wat als zij 18 wordt. Ik zou dan gewoon iets kleins geven, zoals een Dove pakket ofzo

Dankjewel voor je reactie.
Opzich kan dat wel en het maakt me ook niet heel veel uit dat ze niks terug geeft maar ze vergeet mijn verjaardag altijd. Mijn echte zus is iets voor kerst 21 geworden en zij is ook niet gefeliciteerd. Mijn zus heeft ook al meerdere malen iets gegeven en nooit iets terug gekregen. Dus vandaar dat ik twijfel. Ik vind het ook weer zo stom staan om niks te geven met haar 18de verjaardag. Mijn zus zei dat ik haar gewoon een kaart moest geven maar zij denkt er zo over vanwege de vorige verjaardagen. Is alleen een kaart niet raar/lullig?

Hoezo is alleen een kaart lullig als zij jullie verjaardagen altijd vergeten en te beroerd zijn om jullie te feliciteren? Ik ben daar heel makkelijk in. Als je te beroerd ben om iemand te feliciteren ben ik te beroerd om een cadeautje te kopen.
Maargoed, ik heb inmiddels wel geleerd om zo min mogelijk tijd, moeite en geld in dat soort situaties/mensen te stoppen.

Daar heb je wel gelijk in. Ik vond het moeilijk om het er met mijn vader/stiefmoeder over te hebben. Ze willen het liefst dat we onder elkaar iets geven. Mijn stiefmoeder is vandaag werken dus ik was alleen met mijn vader. Ik heb het er met hem over gehad en hij zei dat ik gewoon niks moest geven omdat ze mij niet eens feliciteren (hij hoorde gisteren ook dat mijn stiefzus niks terug zou geven). Hij zou mij verdedigen als mijn stiefmoeder er iets van zegt. Het probleem is dus opgelost. Bedankt voor alle reacties!