Struggles met haar (en mezelf)

Hee ik ben dus zeg maar de weg een beetje kwijt en ik hoop dat jullie me een beetje in de goede richting willen sturen. Ik ben de laatste paar jaar heel erg bezig met daten. Wil echt super graag een relatie. Maar altijd moet er wat gebeuren, waardoor het niet werkt. 8 van de 10 keer heb ik toch geen gevoelens en mocht ik die wel hebben dan blijkt die persoon hele erge issues te hebben of emotioneel onstabiel te zijn. Daar heb ik dan net geen geluk in ofzo. Anyway praat dus al twee maanden tegen een meid die ik wel heel erg leuk vindt. Zij is de eerste waarbij ik dacht van oké dit kan wel wat worden. En heb ook het gevoel dat het wederzijds is. Alleen appen we de laatste tijd bijna niet meer, wat ik heel kut vind. Voorheen nam ik wel bijna altijd initiatief, ook met afspreken. En dan is het super gezellig en leuk, maar mocht ik een stapje terug nemen, dan lijkt ze geen interesse te tonen. Dit heb ik geprobeerd bespreekbaar te maken en ze vertelde dat alles goed zit en ze me nog steeds erg leuk vindt.
Nou nu heb ik dus besloten om niet meer te beginnen met het gesprek, waardoor we nu dus niet meer appen. Ook via snapchat reageerde ze altijd en nu niet meer.

Ik weet nou niet zo goed wat ik hiermee moet. Ik heb het idee dat ik het alleen maar loop te verpesten door nu zo’n afstand te nemen. Denk ik dat het eindelijk een keer goed gaat, moet er toch weer zoiets raars gebeuren. Ik kan niet meer goed inschatten of ik hier nou echt een issue van maak en teveel overdenk, of er daadwerkelijk iets aan de hand is. Hebben jullie misschien advies voor mij?

Groetjes

Kan je haar niet gewoon vragen waarom zij geen initiatief toont? Ik herken het best wel, maar er moet uiteindelijk wel verbetering in komen natuurlijk. Denk dat het gewoon vragen het beste is, als ze dan blijkbaar gewoon minder enthousiast is dan jij, dan kan je er in elk geval op tijd een punt achter zetten.