structuur

ik vind het soms best vervelend als ik stage heb tot half 4 bijv. en het is dan bijna half 4 en ik moet nog wat doen. het liefst wil ik dan gewoon stipt half 4 naar huis, maar dat kan natuurlijk niet altijd Ik heb ook autisme en het is wel een kenmerk dat je van vastigheid houd. maar dat kan natuurlijk niet mijn hele leven zo blijven ik moet er ook mee leren om gaan dat soms iets later wordt maar ik raak dan helemaal gestressd en zo ik weet niet waarom het gaat eigenlijk vanzelf. heeft iemand tips hiervoor want mijn leven kan natuurlijk niet voor altijd gestructureerd blijven… :flushed:

xx

Stel: je kan niet stipt om half vier naar huis, maar je moet een halfuurtje langer blijven. Wat gebeurt er dan? Vast niets ergs. Probeer zo te denken.

Ik snap je!
Wat ik altijd deed was mijn ‘vaste tijdstip’ verplaatsen. Er dus van uit gaan dat je om 4 uur weg gaat ipv half 4.
Daardoor kan het eigenlijk alleen maar meevallen (:

Dit heb ik ook! Maar heb geen autisme (denk ik?). Met school lukt het wel want dat is natuurlijk altijd op hetzelfde moment gedaan. Heb er ook geen problemen mee om ergens langer te blijven, maar dan moet ik dat op voorhand weten zodat het ‘goed zit in me hoofd’ zeg maar. Dacht echt dat ik de enige was die zo dacht! Weet ook niet wat ik eraan kan doen!

Dat doe ik ook altijd, mijn tijd te ruim inplannen. Zeker bij mijn vorige werk, waar het wel eens een half uur à een uur later kon worden. Scheelde een hoop spanning :slightly_smiling_face: