Strongwoman staat klaar om je vragen te beantwoorden

Dag Dames,

Wij zijn hier nieuw op dit forum en willen ons graag eerst even voorstellen. Onze namen zijn Derck en Talal en hebben een website opgericht voor vrouwen die er graag beter uit willen zien. Het concept van ons heel simpel; Krachttraining, voeding & lifestyle. Het 1 vult het ander aan.

Ons doel is om vrouwen beter bewust te maken van hun levensstijl en om krachttraining te promoten onder de vrouwen. Krachttraining biedt namelijk heel veel voordelen en is eigenlijk perfect om af te vallen/slanker te worden.

Dit Topic is dan ook meteen bedoeld om telkens als je vragen te beantwoorden, stel ze maar. Voor echt uitgebreid advies mbt tot voedingsschema en trainingsschema’s opstellen wil je wel verwijzen naar onze website.

Tevens kan je via ons forum met nog meer fitte vrouwen discussiëren over fitness.

Sportieve groet,

Talal

P.s Like onze facebook en maak kans op een gratis persoonlijk voedingsschema en trainingsschema.

Leuk dat mensen met kennis advies willen geven, wel raad ik je aan om alle links uit je eerste bericht te halen want dan is het jammergenoeg reclame.
En reclame is niet toegestaan op dit forum.

Bedankt Denna, daar was ik niet van op de hoogte. Heb het gelijk veranderd :slightly_smiling_face:. Dus als je vragen hebt, stel ze.

Wat voor opleiding hebben jullie precies gedaan?

Wij hebben geen opleiding gedaan. De enige opleiding die ook maar elk deel van training & voeding covered is een amerikaanse opleiding. Opleidingen als Fitvak en fitnesstrainer A zijn opleidingen waarbij je eigenlijk alleen hoeft te betalen en de diploma kan bemachtigen.

Wij hebben door jaren ervaring, proberen en samenwerking met zowel vrouwen als mannen onze kennis verbreed. Daarbij is voeding en training een heel groot grijs gebied en moeilijk in zwart-wit te vertalen.

Dit.
En waarom zou ik mijn vragen aan jullie moeten stellen en niet aan Jeanine bijvoorbeeld? :wink:
http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/vragen-en-tips-rondom-sportvoedingrust.-272461.0.html

Edit. Oh jullie hebben al antw. gegeven! (:

Jullie geven aan geen opleiding te hebben gedaan in verbrand met het feit dat Fitvak en fitnesstrainer A alleen een opleiding is waar je moet betalen en direct een diploma zijn.
Nu geven jullie ook aan dat jullie voedingsadviezen willen geven, ik neem wel aan dat jullie hiervoor cursussen of iets anders voor hebben gedaan. Want voedingsadvies lijkt me toch echt een vak apart?

Bij ons is praktijkervaring veel meer waard dan een cursus of opleiding. Bij een cursus of opleiding word alleen de basis uitgelegd, deze kennen wij onder hand wel. De kennisontwikkeling gaat verder bij praktijkervaring bij zowel jezelf als bij een ander.

Wij hebben zelf ook onze begeleiders gehad een tijd geleden en hebben daar ook weer veel van geleerd. Ikzelf heb meegedaan een een fitness wedstrijd.

Brand maar los en dan zal je zien dat voedingsadvies zeker een vak apart is maar een nog veel groter grijs gebied.

Dit is belachelijk.
Jullie hebben geen opleiding gedaan, zelfs geen cursus. “meegedaan aan een fitness wedstrijd” Nou poe hee, ik ben onder de indruk, nu heb je vast alle verstand van de wereld om goed advies te geven aan meisjes van 13-20. Niet dus. Levensgevaarlijk dit.

Voedingsadvies geven is inderdaad een vak apart en daar dien je voor te studeren.

Denk dat de meningen daarover verschillen. Ik denk dat je moet openstaan voor de informatie die wij geven alvorens te beoordelen.

Wij zijn hier alleen om te helpen, kan zijn dat jij een diploma een vereiste vind. Wij zien dit anders en zijn zelfverzekerd genoeg om adviezen te geven. Tevens hebben wij al genoeg klanten gehad waarbij de resultaten positief uitvallen.

Ik begrijp je reactie wel verder. Maar nogmaals geef iemand altijd eerst kans.

Ik ben het met MORIARTY eens! Voedingsadvies geven aan een onwijs kwetsbare groep… Ik vind het niet verantwoord, echt niet! Studeer er eerst eens echt voor, voordat je aan meiden die midden in hun ontwikkeling zitten, in de meest kwetsbaarste periode, advies over hun voeding/leefstijl gaat geven.

Ik sta open voor veel dingen.
Maar ik ben bezig met een vierjarige hbo studie op dit gebied. En het feit dat jullie dan zomaar adviezen op het internet gooien, zonder evidence based onderbouwing, zonder enige studie, schiet bij mij in het verkeerde keelgat, sorry.

Mooi dat jullie zelfverzekerd zijn, maar ik vind het verkeerd om op deze manier mensen naar jullie website te trekken.

Je hebt hier te maken met meisjes he, die nog niet volgroeid zijn en een andere behoefte hebben. En die gaan jullie advies geven over afvallen, krachttraining en anders eten… Nee sorry. Gaat er bij mij niet in.

Ik vind ook dat er altijd zó zwaar word getild aan een diploma… hoewel ik natuurlijk niet zeg dat iedereen zomaar alles kan zeggen of doen zonder een diploma.

Maar je hebt altijd mensen die veel leren door eigen ervaringen en ervaringen met anderen (ervaringsdeskundigen). Je kan informatie overal vandaan halen, uit boeken, van andere trainers, lessen en noem maar op. Op internet zijn ook duizenden sites te vinden met informatie over krachttraining, voeding, etc. Dat kan in feite ook gewoon onzin zijn :stuck_out_tongue:

Daarbij kan iedereen op internet zeggen dat diegene gestudeerd heeft, dit hoeft niet eens waar te zijn. Dus jullie eerlijkheid stel ik wel op prijs.

Dus ik zou ook zeggen: geef het eens een kans. Je kunt altijd zelf ook nog nadenken over de antwoorden op vragen die je krijgt. Als je zoiets hebt van: dit klopt niet, dan doe je het toch niet…

Oh en dan nog iets… ik hoor ook vaak genoeg dat adviezen van instructeurs in de sportschool ook niet altijd even goed zijn! Heb het zelf ook gezien.

Een diploma is niet per se een vereiste, kennis en kunde is een vereiste. En die kennis vergaar je vaak tijdens een studie of cursus (waarvoor je dan weer een diploma krijgt).

Dat klopt, maar je moet er wel rekening mee houden dat de gemiddelde, onzekere tiener alle adviezen zonder te sterke twijfels slikt en dat een verkeerd (verwoord) advies vergaande (negatieve) gevolgen kan hebben.

Dankje Valelie. Zo denken wij er ook over inderdaad.

Wij weten heel goed waarmee we te maken hebben. Een studie is ook niet gericht op vrouwen he? Een studie is gericht op algemeenheid en het begrijpen hoe algemene processen elkaar kunnen beïnvloeden.

Wij kunnen voor elke advies een goed onderbouwde mening geven. En ook daarin de logica van laten blijken. Uiteindelijk zal het altijd jouw leven blijven en zal je doen wat bij jou goed voelt. Dat wij niet gestudeerd(specifiek) hebben voor voeding en dietiek zegt niks over wij genoeg goed onderbouwde informatie hebben.

Ikzelf studeer, small business and retail management(3de jaar) aan de Hes en mijn partner bedrijfskunde(hrm) aan de Eur.

En wat zijn de gevolgen op lage termijn? Weten jullie zeker dat het echt wel werkt? Ik moet zeggen dat voor mij een diploma toch wel echt uitmaakt. Ik was blij van een professionele diëtiste te horen dat ik goed en gezond at en dat kan ik van een willekeurig bedrijf met mensen zonder diploma/kennis van zaken niet zeggen. Ik vind dat jullie eerst toch een diploma moeten halen voor ik jullie advies aanneem en ik weet zeker dat heel veel mensen het met me eens zullen zijn. Het diploma maakt niet het verschil, maar de studie die er aan vooraf is gegaan.

Lange termijn neem ik aan? Ja het werkt, wij bieden niks nieuws aan. Het is niks speciaals, het gaat allemaal gepaard met hard werken en discipline. Nogmaals wij hebben al verschillende klanten mogen begeleiden op gebied van krachttraining en voeding.

Wij geven hier gewoon gratis advies omdat wij sommige vrouwen in willen laten zien dat bepaalde dingen waarop je je moet focussen veel belangrijker zijn. En dat de fouten die ze op dit moment maken hun alleen maar gaan tegenzitten op lange/korte termijn.

Snap jou zeker! Maar het idee waaronder dit topic word geopend wekt de indruk dat wat zij zeggen 100% waar is, dat vind ik via internet, via een forum, naar meiden die midden in hun ontwikkeling zitten wel riskant om heel eerlijk te zijn.