Stro haar tegengaan op vakantie

Hoe kan je stro haar tegen gaan als je op vakantie bent? (:

conditioner
speciaal tegen stro haar
of gewoon langs kapper gaan

niet steeds met je hoofd onder water gaan

Een goed serum kopen speciaal voor in de zon, en shampoo en cremespoeling kopen met zonnefactor erin!

1x in de week een herstellend masker indoen en volgens mij heb je ook haarspul dat speciaal beschermt tegen de zon

Inderdaad, proberen je haren niet elke keer nat te maken met het zwemmen. Verder kan een hoed je haar beschermen tegen de zon, en als je dan een maskertje eens per week smeert dan komt het goed :wink: En natuurlijk je haar goed uitspoelen als je in chloor hebt gezwommen.

knot indoen en veel haarmaskers.

^ Hoe heten die producten?

Ik snap niet helemaal wat jullie bedoelen met stro haar? Ik hoor het wel vaak enzo, ik begrijp het maar gedeeltelijk. Ik denk dat jullie bedoelen van dat harde onverzorgd achtig uitziend haar? of heb ik het mis?

Heeel droog haar.

Ohja, best logisch ook eigenlijk haha dankje :slightly_smiling_face:

^ Wat mylifexoxo zegt. Heel droog haar dat aan voelt en er uitziet als touw (misschien ietwat overdreven).

Oke :slight_smile: Gewoon haar dat zo voelt als stro, heel droog dus en breekbaar. Ik heb het zo vaak als ik naar het strand ben geweest, in de zee heb gezwommen (al dat zout in je haar). Maar als ik het daarna weer goed verzorg met een haarmasker dan gaat het vanzelf weel glanzen en gezond uitzien. =)

Tip voor de TS: Ik heb van Andrelon pas die nieuwe 1 minuut Haar Masker gekocht, en het werkt echt wel bij mij.:slight_smile: Aanrader dus!

Ja, inderdaad. Heel vaak na het zwemmen ziet het er niet uit! Ik probeer ook weinig met mijn haar onderwater te gaan, maar goed soms is het zo heet dat je wel even koppie onder wil of je word koppie onder geduwd. En nat haar kammen is natuurlijk ook niet goed, want dan breekt het.

Afknippen

Kort haar staat niet bij mij en mijn haar is al niet zo heel lang. Het is tot mijn schouders, misschien net iets langer.
Ik ben voor de zekerheid voordat ik op vakantie ga naar de kapper geweest. Dit helpt hoop ik ook wel.

Mijn haar zit juist het beste na het zwemmen en dan in de warme lucht.
Nooit zit het zo goed als op vakantie x’)

had er ook heel veel last van op vakantie, toen ik thuiskwam had ik direct een haarmaskertje erin gedaan en het was opgelost ;p

Zo’n spray kopen met UV-filter. O.a. de Bodyshop heeft een, voor maar 7 euro.
(In de Hair&Beauty kosten die dingen 20 euro :s)

ik krijg altijd heel snel droog haar en wat ik altijd doe is af en toe 's morgens kokosolie er in smeren als een soort van masker (verkopen ze bij de tuinen als coconut cooking cream, 4 euro voor 250ml).

Je hebt ongeveer een theelepeltje per keer nodig en je moet het eerst laten smelten door het tussen je handen te wrijven. Dan kun je het gewoon in je haar smeren. Dan ongeveer een half uurtje laten zitten, in de tussentijd ontbijten ofzo. Daarna gewoon douchen en laten drogen.

Als ik dat heb gedaan is mn haar enorm zacht en goed gevoed.