Strippen in bus

Ja als ik de titel zo nalees, klinkt het een beetje raar, maargoed. Ik ga morgen met een vriendin naar wat mensen die we kennen met de bus. we vertrekken 'smorgens om 8 uur, en we willen de bus om kwart voor 12 'savonds terug pakken.
Maar het probleem is dat we geen dagkaartje kunnen pakken omdat we na 12 uur nog in de bus zitten, en het dan niet meer geldig is, dus willen we strippen in de bus kopen, maar kan dat nog steeds in 2011?

Volgens mij heb je de titel expres fout gedaan haha :slightly_smiling_face:

Ot: geen idee.

Ik heb niks gehoord over dat het afgeschaft zou worden fzo…

Weet niet. Kan je anders geen strippenkaart kopen?

Gheheh strippen in de bus :stuck_out_tongue:

Maar OT: je kan als het goed is bij de buschauffeur een kaartje kopen (zo’n mini strippenkaart). Bij ons (A’dam) kan dat tenminste, ook al zijn we allang aan de chipkaart.

Volgens mij kon je een strippenkaart tot en met 31 december gebruiken. In Den Haag worden ze iig niet meer verkocht en gebruikt. Wij moeten het maar doen met een ov chip-kaart.

hahahaha ik moest zo lachen om de titel, maar ik kan je niet helpen, ik ben niet zo’n held als het om het ov gaat … (A)

waarom gebruiken jullie trouwens niet gewoon een ov kaart? Want bij de chauffeur kopen is duurder dacht ik

haha nee, ik wilde n duidelijke titel maken, en toen ik het intypte dacht ik wel al dat het ook wel anders zou kunnen overkomen haha xd

Vandaag en morgen zijn alle winkels dicht, dat is nou net het probleem.

Volgens mij kan je vanaf 1 januari 2011 alleen nog strippenkaarten gebruiken in Groningen-Drenthe-Friesland?
Tenminste dat is was ik gehoord heb

Meestal zijn kleine hoekwinkeltjes nog wel open, en de supermarkten tot 5/6 uur.

@Noukertt Nee vanaf 3 februari. Vanaf 3 februari wordt ook in Zuid-Holland de ov chipkaart ingevoerd :slightly_smiling_face:

hier in overijssel wel, omgeving deventer iig

Woehoe. Het zullen weer eens niet die 3 provincies zijn x].
In Drenthe kan je nog niet eens een chipkaart gebruiken
echt belachelijk.

^ Ja in overijssel in elk geval wel!

Ik woon in Groningen, daar hebben ze gewoon zulke kastjes voor ovkaarten
alleen ze zijn nog niet in werking

ligt eraan waar je met de bus heengaat
want bijvoorbeeld in amsterdam kan je geen strippenkaart meer gebruiken

Bij ons kan je gewoon een kaartje kopen, je zegt waar je heen gaat en dan geven ze je een kaartje in de bus die je moet betalen

tot februari :’)
Maar ik weet niet of ze nog te koop zijn…